«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای ۹۰ کاندیدا

سردبیر پرس – گروه سیاست: همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول، سردبیر پرس برای کمک به انتخاب شایسته و کارآمد، پویشی تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» راه‌اندازی کرد. این پویش سراسری، با حضور «محمدتقی شاهچراغی» رئیس ستاد انتخابات کشور و «محمدمهدی رحمتی» مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر در […]

سردبیر پرس – گروه سیاست: همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول، سردبیر پرس برای کمک به انتخاب شایسته و کارآمد، پویشی تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» راه‌اندازی کرد.
این پویش سراسری، با حضور «محمدتقی شاهچراغی» رئیس ستاد انتخابات کشور و «محمدمهدی رحمتی» مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران رونمایی شد.

در این پویش که به همت سردبیر پرس و در آستانه آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شد، همه نامزدها می‌توانستند از طریق یک لینک که با پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شد، مراحل ثبت نام خود را انجام داده و از تبلیغات رایگان در این پویش بهره ببرند.
از میان ۱۶۷۹ نامزدی که به پویش سردبیر پرس پیوستند، ۱۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد.
برنامه ویژه پویش سردبیر پرس برای دور دوم انتخابات
اکنون و در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، سردبیر پرس درصدد است در قالب «پویش با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» با انجام مجموعه مصاحبه‌هایی با ۹۰ نفر راه‌یافته به دور دوم انتخابات، دیدگاه‌های آن‌ها برای بهبود عملکرد مجلس را در سطح گسترده بازتاب بدهد.
سردبیر پرس در راستای رسالت رسانه‌ای خود و به نمایندگی از مردم، برنامه راه‌یافتگان به دور دوم برای بهبود عملکرد مجلس آینده و ارتقای کارآمدی و خدمت‌رسانی را جویا خواهد شد و به سمع و نظر افکار عمومی خواهدرساند.

در این میان، پویش انتخاباتی سردبیر پرس برای ۵ نفر نامزدی که پیشتر به این پویش پیوسته بودند و به دور دوم راه یافته‌اند، برنامه ویژه دارد.
«سردبیر پرس» ضمن دعوت از این کاندیداها برای حضور در این مجموعه رسانه‌ای، در قالب مصاحبه مکتوب و تصویری جزئیات دیدگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند، همچنین بخش‌های مختلف این مصاحبه‌ها در صفحات این خبرگزاری در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده بازنشر خواهد شد.
در این مصاحبه‌ها نامزدهای مدعو برنامه‌های عملی خود برای کارآمدی و ارتقای هر چه بیشتر مجلس آینده در ابعاد مختلف را مطرح خواهند کرد.
انتشار زندگی‌نامه و سوابق کاری این پنج نفر، دیگر برنامه سردبیر پرس در قالب این پویش انتخاباتی مهر خواهد بود. خدمات رسانه‌ای ارائه شده از سوی سردبیر پرس در قالب این پویش کاملاً رایگان خواهد بود.
سردبیر پرس ضمن اطلاع‌رسانی گسترده پویش خود از طریق سایت و مجموعه صفحات این رسانه در شبکه‌های اجتماعی به طور مستقل از طریق خبرنگاران خود با کاندیداها ارتباط گرفته و دیدگاه‌های آن‌ها را منتشر خواهد کرد.
تبلیغات انتخاباتی و دور دوم انتخابات مجلس چه زمانی انجام می‌شوند؟
بر اساس اعلام رسانه‌ها دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است روز ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شود. این در حالیست که دور اول انتخابات مجلس، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای انتخاب ۲۹۰ نفر نماینده مجلس شورای اسلامی از ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار شد.
حضور بیش از ۲۵ میلیون شرکت‌کننده، آمار مشارکت بیش از ۴۱ درصد در انتخابات را رقم زد. با این حال، کار انتخاب نهایی در ۲۱ حوزه به دور دوم کشیده شد تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده (از میان ۹۰ نفر) در مرحله دوم انتخابات مشخص شود.

امروز شنبه «محسن اسلامی» دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به حوزه‌های انتخابیه که به دور دوم کشیده شده‌اند، اظهار کرد: انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد و حوزه‌های «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردی»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» به این دور راه یافتند.
اسلامی افزود: در مجموعِ این ۲۲ حوزه، ۱۱۵۲۴ شعبه خواهیم داشت. انتخابات ۸ حوزه انتخابیه با هماهنگی و تأیید شورای نگهبان به‌صورت تمام‌مکانیزه خواهد بود؛ البته حوزه‌های ملایر و آبادان در مرحله اول هم به‌صورت تمام‌مکانیزه انتخابات داشتند. وی با اشاره به حوزه‌هایی که دور دوم انتخابات در آن‌ها به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد افزود: حوزه‌های «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «خرم‌آباد و چگنی»، «کرمانشاه»، «شیراز و زرقان»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس» و «تبریز، آذرشهر و اسکو» در این مرحله انتخابات تمام‌الکترونیک دارند.
اسلامی همچنین با اشاره به جدول زمان‌بندی تبلیغات انتخابات گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و به‌مدت هفت روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. ممنوعیت تبلیغات از ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت تا آغاز انتخابات در روز جمعه را خواهیم داشت.
منبع : مهر نیوز