بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه پرداخت شد

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان پرداخت شده است.

سردبیر پرس: سیامک آزادی  با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه یکی از مهم ترین ماموریت‌های این مرکز است اظهار داشت:  در سال گذشته ۳۱۶ ایده و درخواست به مجموعه پارک علم  و فناوری ارائه شد که تعداد ۱۰۲ مورد موافقت شد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه پارک علم و فناوری امسال رشد خوبی در برخی شاخص‌ها داشته و تعداد دانش فنی منجر به محصول از ۳۷ مورد درسال گذشته به ۴۲ مورد رسیده است بیان کرد: تعداد اشتغال از ۱۷۶۶ نفر به ۱۸۵۵، تعداد ثبت برند از شش مورد به هشت مورد و افزایش شرکت های دانشگاهی نیز از ۱۱ مورد به ۱۷ مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶۹ واحد و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه عنوان کرد: از این تعداد ۱۶۷ مورد شرکت فناور و ۱۰۲ مورد نیز هسته فناور هستند.

آزادی با اشاره به خروج ۳۲ هسته و واحد فناور از مجموعه پارک در سال ۹۸ گفت: این تعداد در سال ۹۹ به ۶۴ شرکت افزایش یافته و تلاش کردیم که شرکت‌های غیرفعال را خارج و شرکت‌ها و هسته‌های فعال را جایگزین آنها کنیم و با وجود خروج این تعداد شرکت، بازهم شرکت‌ها و هسته‌های فناوری تحت حمایت پارک نسبت به سال ۹۸ تغییر چندانی نداشته و حتی یک مورد نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی از ۲۶۹ هسته و شرکت فناور فعال در پارک، ۱۰۵ مورد در حوزه  ICT، ۱۱۰ مورد در حوزه عمومی و ۵۴ مورد نیز در حوزه کشاورزی فعالیت دارند عنوان کرد: از ۱۰۵ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه ICT  هم تعداد ۴۲ مورد در حوزه کامپیوتر و نرم افزار، ۵۰ مورد در حوزه برق و الکترونیک و ۱۳ مورد نیز در حوزه بازی و انیمیشن فعال هستند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه از ۵۴ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه کشاورزی هم ۲۳ مورد در حوزه ابزارآلات و مکانیزاسیون، ۱۳ مورد در حوزه دام و طیور، هفت مورد در حوزه کود و خاک و ۱۰ مورد هم در سایر حوزه های کشاورزی فعالیت دارند بیان کرد: ۱۱۰ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه عمومی هم در زمینه‌های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات صنعتی، سرگرمی، صنایع شیمیایی، غذا و دارو فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکنون ۴۱۰ واحد و هسته فناور دیگر از مجموعه خارج شده‌اند و بنابراین سال‌های فعالیت پارک، با در نظر گرفتن ۲۶۹ هسته و شرکت فناور فعلی، در مجموع ۶۷۹ شرکت و هسته فناور از حمایت‌های پارک برخوردار شده‌اند بیان کرد: ۶ شرکت کارگزار در زمینه‌های ارائه برگزاری کارگاه های تخصصی، ثبت برند، خدمات مالی،  ارزیابی فناوری به شرکت‌ها و هسته‌های فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه خدمات می‌دهند.