تحقق تحول در آموزش و پرورش با محوریت دانش آموز امکان پذیر است
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ارسلان زارع غروب سهشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: مهارتآموزی جزو لاینفک آموزش امروز است و معلمان برای ایفای نقش، باید مهارتهای تازه را فرا گیرند. وی با بیان اینکه امروزه صرفاً با مهارتهای قبلی نمیتوان در نظام تعلیم و تربیت، نقشآفرینی لازم را ایفا کرد، […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ارسلان زارع غروب سهشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: مهارتآموزی جزو لاینفک آموزش امروز است و معلمان برای ایفای نقش، باید مهارتهای تازه را فرا گیرند.
وی با بیان اینکه امروزه صرفاً با مهارتهای قبلی نمیتوان در نظام تعلیم و تربیت، نقشآفرینی لازم را ایفا کرد، افزود: دانش آموزان به عنوان امانتی برای رشد و ارتقا در دستان مجموعه آموزش و پرورش هستند و در راستای رشد و ارتقای هرچه بیشتر این مجموعه به عنوان کانون فرهنگی جامعه باید همت گمارد.
زارع با اشاره به متوقف شدن روند و ساختار گذشته آموزش به دلیل شیوع کرونا، گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد فرصتی کمنظیر شد که استفاده صحیح از این فرصت، امری ضروری است.
رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر لزوم ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت از دوران کودکی، گفت: تحول در آموزش و پرورش، با محور قرار دادن دانش آموز محقق میشود و یقیناً معلمان نقشی تأثیرگذار در این مسیر دارند.
زارع با تاکید بر ضرورت برطرف کردن چالشها و مشکلات معلمان از سوی آموزش و پرورش، افزود: اهتمام جدی برای فراهم سازی زمینههای دسترسی دانش آموزان به امکانات آموزشی ضرورت دارد و فراهم بودن امکانات فراتر از مدارس عادی در مدارس استثنایی، نمونه عینی عدالت است.
وی با اشاره به حمایت کامل استان برای بسترسازی ارتقا کیفی دانش آموزان استثنایی در همه ابعاد، گفت: مربیان و معلمان این دانش آموزان نیز رسالتی سنگین بر عهده دارند و نظام تعلیم و تربیت باید افرادی با تجربه مناسب را برای انجام وظایف این بخش در نظر بگیرد.
استاندار گیلان با اشاره به فرارسیدن هفته معلم، ادامه داد: هر شخصی در هر جایگاه و مسئولیتی، مدیون زحمات معلم خود است و باید در هفته معلم و گرامیداشت مقام آنان، از همه معلمان که در ایام شیوع کرونا زحمات دوچندانی متحمل شده اند قدردانی و قدرشناسی شایسته ای صورت گیرد.
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰