تزریق مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به تونل شماره ۱و۲ محور ارتباطی یاسوج – سی سخت

به گزارش سردبیر پرس(کهگیلویه و بویراحمد)، علی پارسایی گفت: پروژه تونل دوم سی سخت  به طول۷۵۰ متر در راستای توسعه  محورهای ارتباطی استان و گره گشایی از نقاط حادثه خیز محور ارتباطی یاسوج – سی سخت به ویژه به دلیل گردشگر بودن منطقه و کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود […]

به گزارش سردبیر پرس(کهگیلویه و بویراحمد)، علی پارسایی گفت: پروژه تونل دوم سی سخت  به طول۷۵۰ متر در راستای توسعه  محورهای ارتباطی استان و گره گشایی از نقاط حادثه خیز محور ارتباطی یاسوج – سی سخت به ویژه به دلیل گردشگر بودن منطقه و کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این تونل ایمنی در مسیر برقرار شود.
سرپرست راه و شهرسازی استان افزود: تزریق مالی هردو تونل در دستور کار قرارگرفته و جمعا مبلغ ۳۰۰میلیار ریال در حال پرداخت هست.
پارسایی با بیان اینکه محور یاسوج – سی سخت  یکی از محورهای اصلی استان خصوصا برای منطقه گردش پذیر شهر سی سخت است مشخصات فنی تونل شماره ۱ و ۲ واقع در محور یاسوج – سی سخت را که  با هدف بهسازی و احداث راه اصلی چهارخطه  این محور در دستور کار قرار گرفته است  را تشریح کرد.
وی تصریح کرد: طول پروژه  بهسازی و احداث  راه اصلی   مسیر محور یاسوج – سی سخت ۳۵کیلومتر  و به صورت چهار خطه  است که  عرض مسیر  دو باند۱۰.۵۰متری جمعاً ۲۱متردر محلهای جدا شده و۲۳متردر محلهای جدانشده با احتساب رفوژ میانی است.
پارسایی عنوان کرد: در طول مسیر یاسوج – سی سخت  دو  دستگاه پل بزرگ بتنی در دو خط رفت و برگشت به طول هر کدام ۳۲۸ متر و عرض ۱۲.۴  متر و ارتفاع ۷۵ متر  با شیب زیاد در محدوده دره پرخطر پل کلو فعلی و همچنین دو دستگاه تونل در دو خط رفت و برگشت به طول ۷۵۰ و ۷۹۰ متر و عرض ۱۲.۴۰  متر با هدف حذف قوسهای متعدد و با شیب زیاد در محدود پر خطر گردنه قیلونی با هدف حذف قوس‌های متعدد در دستور کار است.
سرپرست راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تونل شماره دو داری پیشرفت ۵۳ درصدی است، افزود: در ابتدای شروع کار تعداد تونلها ۳ دستگاه بوده که به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست طرح هندسی تغییر و باعث حذف یکی از تونلها گردید و به ۲دستگاه تونل کاهش یافت.
وی تصریح کرد: در طول مسیر یاسوج – سی سخت  خصوصا در ایام تعطیل،  گردشگری و فصل بارندگی  در طول سال شاهد حوادث رانندگی بودیم  که در حقیقت با آزار و اذیت مردم همراه بود به طوری که شهروندان در فصل زمستان به دلیل سردسیر بودن منطقه و بارش برف بیش از ۲ ساعت در این محور در ترافیک می‌ماندند.
پارسایی با اشاره به  عملیات اجرایی  این دو تونل  بعداز یک وقفه به دلیل کمبود اعتبار هم اکنون فعال است ، گفت: طرح احداث تونل دوم به طول ۷۵۰ متر بوده که کامل حفاری شده است.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط بحرانی زلزله سی سخت  این محور ارتباطی  بدلیل بار ترافیکی زیاد به مدت ۲۲ ساعت مسدود بود و امکان امداد رسانی به زلزله زدگان وجود نداشت، که این خود دلیل محکمی دال بر تسریع در روند اجرایی پروژه با تزریق اعتبار به موقع است.