تسلیم، تصدیق و وفاداری لازمه ولایت‌مداری است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر پنج شنبه در دیدار مسئولان فرهنگی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه تسلیم و تصدیق در رابطه به ولی زمان از ویژگی‌های حضرت عباس (ع) است، اظهار کرد: در حقیقت بعد از تسلیم، قدم دوم در معیت با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر پنج شنبه در دیدار مسئولان فرهنگی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه تسلیم و تصدیق در رابطه به ولی زمان از ویژگی‌های حضرت عباس (ع) است، اظهار کرد: در حقیقت بعد از تسلیم، قدم دوم در معیت با ولی حق، تصدیق است؛ یعنی امام زمان خود را عین صدق محض بدانیم و شک و ریب و تکذیب نسبت به امام در انسان پیدا نشود درحالی‌که خیلی‌ها در ته دلشان نسبت به حقانیت سیدالشهدا (ع) تردید کردند.
امام جمعه بجنورد گفت: ما یک تصدیق داریم که نقطه مقابلش از شک شروع می‌شود، بعد به ریب و بدگمانی می‌رسد و بعد به تکذیب ختم می‌شود و مقابل تصدیق، تکذیب است.
وی افزود: انسان اگر در حقانیت جبهه انبیا و اولیای الهی تردید کرد این تردید همین‌جا نمی‌ماند؛ چراکه سازوکار شیطان در منحرف کردن انسان سازوکار خُطُواتی است؛ یعنی شیطان انسان را قدم‌به‌قدم به حضیض می‌برد تا به ورطه ریب و بعد از آن به پرتگاه تکذیب حجهالله می‌کشاند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: باید از خداوند بخواهیم ما را در امتحان ولایت سرافراز کند تا از اطاعت از ولی ثابت قدم باشیم.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: تصدیق کردن معصومین و آن‌ها را عین حق و صدق دانستن و شک نکردن در سختی‌ها به‌خصوص آنجایی که به حسب ظاهر با تعلقات ما درگیر می‌شود کار بسیار سختی است؛ چون ما وقتی می‌خواهیم تصدیق کنیم ترازوی ما، تعلقات ما هستند.
وی تصریح کرد: قمر بنی‌هاشم (ع) با همه وجود سیدالشهدا (ع) را در سخت‌ترین امتحان عالم تصدیق کرد زیر خودش هم دنبال بندگی بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه بعد از تسلیم و تصدیق قدم سوم معیت با ولی امر الهی وفاداری است که حضرت عباس (ع) از آن بهره‌مند بود، گفت: کسی که صاحب‌مقام تسلیم و تصدیق امام است یعنی به فهم والایی رسیده و در محاسباتش با امام همراه می‌شود.
وی در انتها گفت: چنین فردی عقل و درکش، اراده و تصمیمش، عمل و رفتارش، تعلقاتش و تمایلاتش با امامش هماهنگ شده و نورانی به نور امام می‌شود.