تشریح خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی که با حضور معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیام‌رسان‌های ایرانی، نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار شد، ظرفیت‌ها و امکانات پیام‌رسان‌های داخلی در حوزه تبلیغات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور تبیین […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی که با حضور معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیام‌رسان‌های ایرانی، نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار شد، ظرفیت‌ها و امکانات پیام‌رسان‌های داخلی در حوزه تبلیغات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور تبیین شد.
در این نشست، حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی با اشاره به وجود بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در پیام رسانه‌ای ایرانی، این فضا را برای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: سابقه تبلیغات نامزدهای انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در بستر پیام‌رسان‌های داخلی، نشان می‌دهد تجربیات خوبی در این زمینه به ثبت رسیده است. بنابراین با توجه به امکاناتی که پیام‌رسان‌های ایرانی در اختیار نامزدها قرار می‌دهند، پیش بینی می‌شود، تبلیغات این دوره از انتخابات برای نخستین بار در بستر پیام رسانه‌ای داخلی بیشتر از سال‌های قبل باشد.
وی، همچنین از تخصیص ۲۰ گیگابایت، اینترنت هدیه رایگان توسط وزارت ارتباطات و با همکاری اپراتورها به کاربران ایرانی اختصاص داده است تا بتوانند از این ترافیک برای قرار گرفتن در جریان اخبار انتخابات از طریق پیامرسان های داخلی قرار بگیرند و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیامرسان ها در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید توجه داشته باشند، رعایت اصل بی طرفی و فراهم کردن فضای عادلانه برای تمامی نامزدهاست. به طوری که نامزدهای انتخابات بتوانند به طور برابر از این امکانات بهره مند شوند.
منکرسی از امکان ثبت گزارشات مردمی در خصوص ثبت تخلفات نامزدها در پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد که توسط کارگروه متشکل از معاونت فضای مجازی دادستانی و وزارت کشور پیگیری می‌شود.
در ادامه این نشست، نمایندگان پیام رسان‌های آی گپ، ایتا، بله، ویراستی، گپ و روبیکا به معرفی خدمات و امکانات تبلیغاتی خود به نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.
برخی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده به تفکیک پیام‌رسان عبارتند از:
• آی گپ
اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
ارسال پیام انبوه به کاربران
امکان پوش نوتیفیکیشن به کاربران
ثبت بنر در بخش کانال‌های جذاب
پین گفت‌وگو
• ایتا
پیام رسان ایتا، به طور ویژه امکانی را ایجاد کرده است که طی آن، با ارسال کد انتخاباتی نامزد در وزارت کشور به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۱۷، لینک عضویت در کانال همان نامزد، برای فرد متقاضی ارسال شود.
برخی دیگر از خدمات تبلیغاتی دیگر ایتا عبارت از:
اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
پین رایگان تا ۲۰ میلیون بازدید
عضویت پیامکی خودکار
معرفی کانال دارای تیک آبی نامزد در صفحه اختصاصی کاربران
• بله
اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
پین رایگان تا ۱۰ میلیون بازدید
معرفی کانال رسمی نامزد در بخش «ویترین»
ارائه بسته‌های مختلف تبلیغاتی
• گپ
اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
امکان استفاده نامحدود از ظرفیت پخش زنده گپ برای نامزدها
ویترین اختصاصی پخش زنده‌های در حال اکران نامزدها از صدا و سیما با پیام‌رسان گپ
ویترین اختصاصی انتخابات جهت معرفی کانال‌ها و گروه‌ها، ستادهای انتخاباتی کاندیداها
ربات ویژه هر کاندیدا با امکانات فوق‌العاده شامل: لیست و گروه‌های کانال‌ها، لیست و آدرس ستادهای انتخابات
ظرفیت نمایش تبلیغات همسان در محیط عمومی گپ
امکان درج بنرهای تبلیغاتی در ویترین عمومی گپ و یا ویترین اختصاصی انتخابات
• ویراستی
فعال سازی و تخصیص نشان رسمی برای نامزدهای تأیید شده از طرف ستاد انتخابات
راه اندازی اکانت رسمی ستاد انتخابات کل کشور بر بستر ویراستی و معرفی این اکانت استفاده از ظرفیت پخش زنده ویراستی
نمایش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها در ویرانما
راه اندازی انواع پویش‌ها
نظرسنجی‌های مردمی
نمایش ویژه ویراست‌های تبلیغاتی نامزدها در بخش شتاب دهنده ویراستی
• روبیکا
تخصیص ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار تبلیغاتی برای نامزدها که ۵۰۰ میلیون آن برای پین و یک میلیارد تومان برای پیامک قابل استفاده است.
ایجاد صفحه لندینگ برای نامزدها به تفکیک نوع محتوا
نمایش تبلیغات نامزدها در بخش VOD
ارسال گزارش‌های روزانه برای نامزدها
پخش زنده
نظرسنجی
ایجاد قسمت پین استانی