تعیین تکلیف وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تاپایان خردادماه

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به جمعیت بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان تهران بر مبنای سرشماری سال ۹۵ و همچنین حضور ۱۲ میلیون نفر در روز و ۹ […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به جمعیت بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان تهران بر مبنای سرشماری سال ۹۵ و همچنین حضور ۱۲ میلیون نفر در روز و ۹ میلیون نفر در شب در تهران به سبب انجام فعالیت‌های مختلف توسعه حمل و نقل ریلی امری ضروری می‌باشد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر به جهت صرفه‌جویی در وقت، ایمن بودن و صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین جلوگیری از تصادفات جاده‌ای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی در استان تهران ضرورت غیرقابل انکاری می‌باشد.استاندار تهران همچنین عنوان کرد: در مورد حمل و نقل ریلی در شرق استان تهران با توجه به وجود برخی مشکلات از جمله مشکل زیرگذر و روگذر در قرچک و مشکلاتی در پیشوا و ورامین، مقرر شد نماینده تام الاختیار راه آهن و استانداری تهران امروز با حضور فرمانداران این مناطق ضمن بازدید اتخاذ تصمیم کنند و تصمیم آنها مورد قبول می‌باشد.
محسنی بندپی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران با توجه به بیش از ۲ میلیون جمعیت این مناطق گفت: یکی از اولویت‌های اساسی در غرب استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است که این مطالبه از سال ۸۶ مطرح و مطالعات آن آغاز شد و امروز نتایج مطالعات انجام شده ارائه می‌شود.
وی همچنین افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات داخلی، تأمین اعتبار حمل و نقل ریلی غرب استان از طریق جذب سرمایه گذار خارجی صورت می‌گیرد، به علاوه شهرداران مناطق این مسیر نسبت به آزادسازی مسیر اقدام می‌کنند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرهای جدید نیز ۵۰ درصد هزینه‌های توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران را تقبل کرده‌اند، از این رو پیگیری‌ها انجام می‌شود تا وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان این ماه تعیین تکلیف شود.