توسعه دولت الکترونیک مراجعه حضوری به دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده در اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان کردستان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی بیشتر به منابع مالی توجه می‌کنند اما مهم‌تر از تزریق منابع مالی داشتن سیستم اداری کارآمد و سالم می‌تواند موتور محرکه […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده در اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان کردستان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی بیشتر به منابع مالی توجه می‌کنند اما مهم‌تر از تزریق منابع مالی داشتن سیستم اداری کارآمد و سالم می‌تواند موتور محرکه توسعه استان باشد.
وی افزود: اگر سیستم اداری کارآمد و پویا نباشد اما منابع مالی هم فراوان باشد قاعدتاً مشکلات توسعه‌ای همچنان حل نخواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: پیگیری اجرای نظام سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی، استقرار توسعه دولت الکترونیک، ارتقای کیفیت خدمات دولتی به منظور افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌ها در فضای رقابتی از وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت استان است که باید مدنظر اعضای محترم شورا باشد.
نصراللهی زاده یادآور شد: برنامه ریزی برای توانمندسازی و بهسازی و آموزش مدیران و کارکنان دولت، نهادینه کردن اصول پاسخگویی و شفافیت و تقویت نقش نظارتی تشکل‌های غیر دولتی در بخش عمومی از دیگر موضوعات مهمی است که در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: ترویج بهره وری در نظام اداری و بخش‌های اقتصادی و اجتماعی استان و موارد متعدد دیگری بر اساس سند اصلاح ساختار نظام اداری از دیگر مواردی است که جزو وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت و استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بر اساس سند چشم انداز و دیگر اسناد توسعه‌ای کشور رشد هشت درصدی برای اقتصاد کشور پیش بینی شده است و از این هشت درصد رشد پیش بینی شده ۲.۸ درصد آن مربوط به حوزه بهره وری است.
نصراللهی زاده اظهار داشت: در سازمان‌های اجرایی که متصدی ارائه خدمات هستند افزایش بهره وری بهره وری اهمیت فوق العاده دارد.
وی افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا شرایط مناسبی برای توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی فراهم شد که ما تلاش می‌کنیم این روند ادامه پیدا کند و مراجعه حضوری ارباب رجوع به دستگاه‌های اداری کاهش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که زمینه ساز فساد اداری است، چهره به چهره شدن خدمات دهنده و خدمات گیرنده است و هر چقدر با توسعه دولت الکترونیک بتوانیم این ارتباط را کمتر کنیم در تحقق سلامت اداری موفق تر خواهیم بود.