جشنواره مجازی الگوهای برتر یاددهی و یادگیری کردستان برگزار می شود

خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: جشنواره الگوهای برتر یاددهی – یادگیری به منظور توسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری در بکارگیری علم وفن آوری های جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمندسازی حرفه ای معلمان در مدارس مجازی استان برگزار می شود. وی با بیان اینکه […]

خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: جشنواره الگوهای برتر یاددهی – یادگیری به منظور توسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری در بکارگیری علم وفن آوری های جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمندسازی حرفه ای معلمان در مدارس مجازی استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مخاطبین این جشنواره تمامی شاغلین در دوره های مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی، مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری هستند، ادامه داد: واحدهای آموزشی و پرورشی استان تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: با هدف ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارت های معلمین، ایجاد رقابت در زمینه توسعه و تعمیق تجربیات علمی، توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان به شکل فردی و گروهی معلمین دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان ها و مناطق تابعه استان می توانند با ارسال طرح های خود در این جشنواره شرکت کنند.

رنجبر بیان کرد: این جشنواره در رویکردهای انفرادی و اقدام پژوهی و در گروه های آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمی حرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتار درمانی، کار درمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره در تمامی دوره های تحصیلی برگزار می شود.

وی با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم وتربیت ادامه یابد.