حذف فرایند تامین اعتبار دفترچه های درمانی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزار، مهر، علیرضا محمدی اظهار کرد: فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی و غیر ملکی طرف قرارداد در استان […]

به گزارش خبرگزار، مهر، علیرضا محمدی اظهار کرد: فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی و غیر ملکی طرف قرارداد در استان حذف شده است.
وی عنوان کرد: این خدمت برای کاهش مراجعه مخاطبین به شعب و کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.
وی افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نیست.
محمدی بیان کرد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمامی مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیر ملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD ، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب (medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir) انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرویس استعلام استحقاق درمان به صورت خاص، جهت استفاده بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان از طریق روش‌های ذکر شده فراهم شده است، ادامه داد: بیمه شدگان با ورود کد ملی و شماره موبایل متقاضی در این سامانه ابتدا احراز هویت شده و در صورت تأیید، استحقاق درمان وی با یکی از دو وضعیت حمایت درمانی دارد یا حمایت درمانی ندارد به همراه تاریخ پایان اعتبار استحقاق درمان و کد رهگیری نمایش داده خواهد شد.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در صورتی که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه «۱۴۲۰»‎ تأمین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
وی عنوان کرد: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان «فاقد حمایت درمانی» باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.