خطوط عابرپیاده و عامل تصادفات در باران
سردبیرپرس گزارش میدهد؛ خطوط عابرپیاده و عامل تصادفات در باران کیفیت پایین خطکشیهای عابرپیاده مهمترین عامل زمین خوردگی موتور سیکلتسواران و تصادفات ناشی از این امر است در زمان بارندگیهای پایتخت است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی «سردبیرپرس»، کیفیت پایین خطکشیهای عابرپیاده مهمترین عامل زمین خوردگی موتور سیکلتسواران و تصادفات ناشی از این امر است […]
سردبیرپرس گزارش میدهد؛ خطوط عابرپیاده و عامل تصادفات در باران کیفیت پایین خطکشیهای عابرپیاده مهمترین عامل زمین خوردگی موتور سیکلتسواران و تصادفات ناشی از این امر است در زمان بارندگیهای پایتخت است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی «سردبیرپرس»، کیفیت پایین خطکشیهای عابرپیاده مهمترین عامل زمین خوردگی موتور سیکلتسواران و تصادفات ناشی از این امر است در زمان بارندگیهای پایتخت است.
کافی است در زمان بارندگی از بیمارستانها سرکشی کرد، آن موقع به عمق فاجعه پی میبریم. آیا همه خطکشیهای عابر پیاده نباید حالت زبری داشته باشد که شهروند، موتور یا خودرویی از روی آن سر نخورد؟ با کدام اصول این خط کشیها انجام میشود؟ سلیقه یا استاندارد؟ اگر سلیقه است باید آن را تغییر داد و اگر استاندارد است پس این همه از شهروندانی که دچار آسیب میشوند، چیست؟
زیان حاصل از سهلانگاری شهرداری توسط کدام نهاد یا ارگان باید پرداخت شود؟ افرادی که بر اثر هر کدام از معضلات شهری دچار دو نوع دچار آسیب میشوند اولی «مالی» دومی جانی. گاهی افراد آسیبدیده ماهها باید در بستر بمانند تا حالشان مساعد شود.
علی حیدری در بارندگی اخیر تهران، جزو قربانیان خطکشی عابر پیاده است که بر اثر سر بودن به بدترین وضع زمین خورده است که به خبرنگار گروه اجتماعی سردبیرپرس گفت: چندین بار است که روی این خطها به بدترین وضع زمین میخورم؛ چه در فصل سرما و چه در فصل گرما. خط کشیهای عابر پیاده در زمان بارندگی و گرمی هوا در تابستان، عاملی برای زمین خوردن موتور سوار است و چرا شهرداری قانونی برای پایان این آسیب ندارد؟
وی افزود: هیچ کدام از خط کشیهای عابر پیاده در کشور استاندارد نیست. چندین با به شهرداری مرکز، گزارش خطرساز بودن خطهای عابر پیاده را اعلام کردم، اما توجهی نشده است.
سلمان فرحی که خود بازنشسته شهرداری تهران است، گفت: متاسفانه خطهای عابر پیاده شهر تهران استاندارد نیست، این خطها باید زبر باشد تا موتورسوار یا خودرویی روی آن سر نخورد.
وی افزود: من که چندید سال موتورسوار هستم، بارها روی این خطها زمین خوردم. آخرین باری که زمین خوردم ۱۰ ماه خانه نشین شدم. نا سلامتی شورایی به نام شورای شهر داریم که اصلا توجهی به این موضوع ندارند.
او یادآور شد: پیمانکاران شهرداری برای اینکه سود بیشتری ببرند توجهی به خطر ساز بودن خطهای عابر پیاده ندارند؛ اقدامشان در خط کشی عابر پیاده کاملا خطرساز است.وی اظهارداشت: سخن من با پیمانکاران خطرساز است که چرا با جان مردم بازی میکنند. آیا نباید به استاندارد توجه کنند؟
فرحی افزود: باران رحمت خدا است؛ متاسفانه عملکرد ضعیف شهرداری باعث شده است که مردم از آن به عنوان خطر یاد کنند نه رحمت.
قادر علیخانی کارشناس حوزه شهری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنده به عنوان کارشناس حوزه شهری خط کشیهای عابر پیاده یا استفاده از سنگ فرش در پیاده راهها را قبول ندارم چرا که هیچ کدام آنها استاندارد نیست.
وی افزود: استاندارد این را به ما میگوید که خط کشیهای عابر پیاده باید زبر باشد؛ استاندار به ما میگوید محل تردد نابینایان نباید خطرساز باشد اما امروز شاهد این هستیم که چه خطراتی شهروندان بینا و نابینا را تهدید میکند.
کارشناس حوزه شهری ادامه داد: کارشناسان حوزه شهری خوبی داریم اما از ایدههای آنان استفاده نمیشود. در بحث امنیت جانی مردم نباید از ارزان تمام شدن کار استفاده کرد. از این بحث که گذر کنیم بحث چالههای عابر پیاده و خیابانها است. راننده برای اینکه در چاله نیفتد انحرافی رانندگی میکند که خود این هم خطرساز است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰