روایت سینمایی«بازیدراز»/ اختلافی با افخمی برسر «فرزند صبح» ندارم
محمدرضا شرفالدین تهیهکننده سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «بازی دراز» به کارگردانی یاسمن نصرتی پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره این فیلم بیان کرد: ما امیدواریم بتوانیم این فیلم را اواسط تابستان فیلمبرداری کنیم ولی هنوز اقدامی برای جذب بازیگر نکردهایم. با توجه به اینکه قرار است […]
محمدرضا شرفالدین تهیهکننده سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «بازی دراز» به کارگردانی یاسمن نصرتی پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره این فیلم بیان کرد: ما امیدواریم بتوانیم این فیلم را اواسط تابستان فیلمبرداری کنیم ولی هنوز اقدامی برای جذب بازیگر نکردهایم. با توجه به اینکه قرار است «بازی دراز» در کرمانشاه فیلمبرداری شود در نظر داریم از افراد محلی بیشتر استفاده کنیم و بازیگرانی داشته باشیم که به زبان کردی مسلط باشند.
وی افزود: قصه «بازی دراز» مرتبط با منطقه کرمانشاه و درباره اتفاقات اول جنگ است. ضمن اینکه در نظر داریم فیلم را برای جشنواره «مقاومت» آماده کنیم. درباره اکرانش هم باید بگویم که فعلاً نمایش آنلاین یکی از گزینههای جدی برای همه فیلمهاست، سینما به این صورت پیش میرود و کاری نمیشود کرد بنابراین احتمالش خیلی زیاد است که «بازی دراز» را در بستر ویاودیها به نمایش بگذاریم.
شرفالدین در بخش دیگری از صحبتهایش درباره سرانجام پروژه پرحاشیه «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی بیان کرد: من تمام حقوق فیلم را برای ادامه کار واگذار کردهآم چون بعد از مدت زیادی که گذشت، دیگر نمیتوانستم کار کنم و واقعاً خسته شده بودم. فیلم شرایط خاصی در تولید و اکران داشت و سرمایهگذار خودش باید تکلیف «فرزند صبح» را مشخص میکرد. این بود که اختیار چنین تصمیماتی را به طور کلی به سرمایهگذار واگذار کردم.
این تهیهکننده ادامه داد: با این وجود من تهیهکننده قسمت تولید «فرزند صبح» هستم. ممکن است تهیهکننده نمایش آن فرد دیگری باشد. نسخه اولیه تغییر کرد. من آن زمان به دلیل شرایط حقوقی و قراردادی که داشتم مجبور بودم یک نسخه آماده کنم و تحویل جشنواره بدهم که البته در ادامه آقای افخمی خودش دست به تدوین زد و نسخهای دیگر تهیه کرد که من آن نسخه را هنوز ندیدهام اما اطمینان دارم که نسخه بهتری است.
وی افزود: من همان نسخهای را قبول دارم که آقای افخمی تدارک دیده است، چون این جزو حقوق لاینفک کارگردان است که نسخه نمایش فیلم را خودش قبول داشته باشد. این برای من هم پسندیدهتر است که نسخهای به نمایش دربیاید که امضای کارگردان رویش باشد. در آن زمان با توجه به اینکه بهروز افخمی در ایران نبود ما در آن شرایط خاص مجبور بودیم که به وظیفه حقوقی خودمان عمل کنیم. من قراردادی داشتم و باید فیلم را تحویل میدادم. کارگردان که نباید تحویل میداد، بالاخره کارگردان متعهد به تهیهکننده است نه سرمایهگذار و این تهیهکننده است که متعهد به سرمایهگذار است از همین رو من طبق قراردادم باید نسخهای از فیلم را در فرصت مشخصی تحویل میدادم که آن فرصت تمام شده بود اما فیلم آماده نبود. من بر اساس آن سیناپسی که در دست داشتم فیلم را تدوین کردم و سلیقه شخصی خودم را اعمال نکردم. تاکید میکنم که در حال حاضر نسخه آقای افخمی حرفهای و طبق روال سینما به نتیجه رسیده است. من هم اختلافی با آقای افخمی ندارم.
شرفالدین در پایان اظهار کرد: امام آمد که به ما یاد بدهد تنها خودمان را نبینیم و نفسمان را کنار بگذاریم، از همین رو من به دنبال اسم خودم در تیتراژ نیستم. حتی اگر اسمم پای فیلم نباشد یک کلمه هم اعتراض نمیکنم. بالاخره من تعهدی داشتم که آن را در حد توانم انجام دادم و حالا فرقی نمیکند اسمم در میان عوامل باشد یا نباشد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰