ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد گذشت

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدمهدی حیدری در چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه زنجان با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد، افزود: این در حالی است که سهم ایران از ساخت و ساز در دنیا ۲ درصد است. وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از حجم اقتصاد کشور در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدمهدی حیدری در چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه زنجان با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد، افزود: این در حالی است که سهم ایران از ساخت و ساز در دنیا ۲ درصد است.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از حجم اقتصاد کشور در حوزه مسکن اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: سهم صنعت ساختمان در اشتغال کشور ۳۵ درصد است.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه همه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مصالح ساختمانی مختلف و باکیفیت است، اظهار داشت: دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است.
حیدری با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهبردهای اصلی استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی است، افزود: اولویت اجرای نهضت ملی مسکن، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی است.
وی با بیان اینکه ناترازی انرژی در کشور بحث مهم و جدی است، تصریح کرد: ۳۵ درصد مصرف انرژی کشور در بخش ساختمانی است که نیازمند پژوهش کاربردی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاهها هستیم تا مصرف انرژی در بخش ساختمان بهینه شود.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ما مشکل تولید انرژی در کشور نداریم، ادامه داد: مشکل ما مصرف بد انرژی در کشور است که باید مدیریت و با نگاه مهندسی، مصرف انرژی بهینه شده و صنعتی‌سازی ساخت مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: همچنین به لحاظ دانش مهندسی عمران در کشور مشکلی وجود ندارد و فناوری‌ها و تکنولوژی‌های متعددی داریم.
این مسوول، در ادامه از جایگزین کردن میلگردهای کامپوزیتی به جای میلگردهای فولادی توسط این مرکز خبر داد و گفت: دانشگاه باید کمک کند تاحوزه خوردگی به خوبی دنبال شود.
حیدری با بیان اینکه ۳۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد افزود: طی سال گذشته ۳۵۰ همت برای نگه‌داری راه‌ها هزینه شد که رقم بالایی است و باید به سمت فناوری نوین و آسفالت با لایه نازک برویم.
وی خاطرنشان کرد: با تغییر رویکرد در مدیریت ساخت و نگه‌داری راه‌های کشور و استفاده از فناوری‌های نوین، می‌توان عمر مفید رویه‌های آسفالتی را افزایش داد.