سامانه جدید ترافیک و تخلفات جاده‌ای طراحی و ساخته شد

داوود داعی‌نژاد مدیرعامل یک شرکت مهندسی دانش بنیان و عضو هیئت مدیره انجمن سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص «سامانه برداشت آمار ترافیکی راه‌ها» گفت: در این شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم آنلاین برداشت آمار ترافیکی راه‌ها مبتنی بر لوپ مغناطیسی شدیم. وی با بیان اینکه سیستم […]

داوود داعی‌نژاد مدیرعامل یک شرکت مهندسی دانش بنیان و عضو هیئت مدیره انجمن سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص «سامانه برداشت آمار ترافیکی راه‌ها» گفت: در این شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم آنلاین برداشت آمار ترافیکی راه‌ها مبتنی بر لوپ مغناطیسی شدیم.
وی با بیان اینکه سیستم برداشت آمار ترافیکی راه‌ها برای اندازه‌گیری و ارسال آمار ترافیکی راه‌های درون شهری و بین شهری طراحی شده است، بیان کرد: این سیستم شامل تجهیزات اندازه‌گیری و ثبت ترافیکی (مجموعه تجهیزات زیر و کنار راه) سنسورهای مغناطیسی، پوشش‌های محافظ، کیوسک و تجهیزات داخلی (سرور مرکزی و نرم‌افزارهای تحلیل پشتیبانی) می‌شود.
وی با اشاره به پارامترهای اندازه‌گیری ترافیک راه‌ها گفت: تعداد خودروهای عبوری از مقطع، جهت تردد، طول خودروهای عبوری با خطای زیر ۳۰ سانتیمتر، تفکیک خودروها در ۵ کلاس خودرویی شامل سواری، کامیونت و مینی‌بوس، کامیون دومحوره، اتوبوس و تریلی بر اساس بازه‌های طولی قابل تنظیم توسط کاربر، سرعت خودرو با خطای زیر ۵ درصد از پارامترهایی هستند که توسط این دستگاه اندازه‌گیری می‌شود.
وی افزود: تعداد تخلف فاصله طولی غیرمجاز، تعداد تخلف سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، تعداد تخلف تردد معکوس در مسیرها و خیابان‌های یکطرفه، تعداد تخلف سرعت غیرمجاز به تفکیک کلاس خودرویی، تشخیص هوشمندانه یکطرفه شدن یک راه دوطرفه به طور مثال جاده چالوس و اصلاح آماری تخلف تردد معکوس از جمله مواردی است که این دستگاه اندزه‌گیری می‌کند.
داعی‌نژاد با بیان اینکه این دستگاه قابلیت ارسال داده در بدترین شرایط ارتباطی ۲G( با کمترین میزان SNR سیگنال شبکه موبایل) را دارد، گفت: این سیستم می‌تواند داده‌های ترافیکی را بر بستر شبکه، فیبر نوری، GPRS و ۳G ارسال کند.
به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، همچنین میزان تخلفات فاصله طولی غیرمجاز جهت تشخیص معابر پرخطر و ارائه راهکارهای مربوطه برای کاهش تصادفات توسط این سامانه اندازه‌گیری می‌شود.
وی با بیان اینکه این سامانه در جاده چالوس و استان سیستان و بلوچستان نصب شده است، بیان کرد: این سیستم قابلیت نصب در تمامی جاده‌ها را دارد.
وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری خیلی از پارامترهای جاده‌ای را دارد، ادامه داد: همچنین تخلفات سبقت غیرمجاز در معابر دوطرفه بدون جداکننده جهت تشخیص مقاطع پرخطر توسط این دستگاه قابل اندازه‌گیری است.