عملیات ریلگذاری راهآهن خاش- چابهار با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد/ صادق: امیدوارم تا پایان ۱۴۰۴ این پروژه به بهرهبرداری برسد/ خوشبختانه قرارگاه خاتمالانییا نشان داده که حتی اگر منابع تامین نشود هم کار را پیش خواهد برد
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز اول آذر در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در آیین آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن خاش-چابهار حضور یافت و فرمان آغاز عملیات ریلگذاری این خط را صادر کرد. وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز اول آذر در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در آیین آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن خاش-چابهار حضور یافت و فرمان آغاز عملیات ریلگذاری این خط را صادر کرد.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، همکاران راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری این پروژه اظهار کرد: کریدور شمال- جنوب از اولویت دار ترین و استراتژیکترین پروژههای ریلی در کشور است.
صادق با اشاره به اینکه چندین دولت برای راه آهن چابهار-زاهدان و در ادامه آن به سرخس تلاش کرده اند، ادامه داد: این خط ریلی راهی به سوی توسعه کشور است و در ارتباط ما با همسایگان اثربخش خواهد بود.
وی در واکنش به بخشی از سخنان عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص احتمال اتمام پروژه ریل گذاری خاش- چابهار تا ۱۴۰۴ گفت: هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیا از اهمیت این پروژه مطلع هستند. از این رو باید تلاش کنیم تا طول اجرای آن کوتاهتر شود. برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش کنیم. البته قرارگاه خاتم الانبیا نشان داده است که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش خواهد برد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این پروژه ریلی حتی زودتر از پایان ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد از تلاش های تمامی دولت های گذشته در زمینه اتمام بخش هایی از این پروژه تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد تا این پروژه در طول دولت وفاق ملی به بهره برداری برسد.
صادق سپس با ذکر نام بانوی دو عالم فاطمه زهرا ام ابیها(س) دستور آغاز عملیات ریل گذاری خاش-چابهار را صادر کرد.
عضو کابینه دولت چهاردهم در حاشیه این مراسم نیز در گفتگو با خبرنگاران پروژه راه آهن چابهار-زاهدان را دروازه توسعه شرق و بسیار مهم و عظیم خواند و افزود: با وجود همه تحریمهای ظالمانه علیه کشور خوشبختانه با دانش مهندسی بالا این پروژه در حال انجام است و انشالله با غیرت و همت دولت چهاردهم شاهد پایان یافتن این کریدور در دولت وفاق ملی باشیم.
عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته شاهد اجرای بخش های مختلف راه آهن چابهار-زاهدان بوده است، گفت: بر اساس ماده ۵۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت ساخت خطوط راه آهن در ایران در دست اجراست که شامل ش ۶ کریدور شمالی و جنوبی و دو کریدور شرقی- غربی است. کریدور چابهار-سرخس پنجمین کریدور از میان آنهاست که ۵ مرز کشور را به هم متصل می کند.
خطیبی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۵۵ کیلومتر از راه آهن زاهدان-خاش به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: محور خاش-چابهار به طول ۴۶۶ کیلومتر است که زیرسازی آن پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد و طویل ترین پروژه ریلی کشور به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به شمار می رود.
وی ضمن تشکر از رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در حمایت از تامین مالی این پروژه اظهار امیدواری کرد تا این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ و یا اوایل ۱۴۰۵ این پروژه به اتمام برسد.
خطیبی با اشاره به اینکه سازنده این پروژه ریلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم شما که «صادق الوعد» هستید وعده تا حق باشد و در دوره شما پیشرفت این پروژه دوچندان شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰