فرماندار سرپل‌ذهاب: دولت با تزریق اعتبار سرپل ذهاب را روی ریل پیشرفت قرار داده است

فرماندار سرپل ذهاب گفت: این شهرستان در سایه تلاش‌های دولت و با تزریق اعتبارات در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، سدسازی و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده دستاوردهای درخشانی داشته و بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته است.

 به گزارش سردبیر پرس: نورالدین فرزادی پور روز یکشنبه با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در سایه خدمات دولت در هشت سال گذشته افزود: انقلاب اسلامی ما به عنوان یک دارایی ارزشمند برای تحقق و استمرار و حفظ آن هزینه های بسیاری پرداخت کرده ایم و به عنوان نمونه در همین سرپل ذهاب ۸۵۰ شهید از افرادی که عزیزان خانواده های این منطقه بوده اند تقدیم نظام اسلامی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ارزشی بودن این نظام، نگاه دشمنان بیرونی و استکبار برای حذف آن در دستور کار قرار دارد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: دنیای کنونی بدون حضور جمهوری اسلامی قادر به تصمیم گیری برای روابط بین المللی نیست و بر همین اساس استکبار برای مقابله با نظام تاثیرگذار ایران اسلامی از ابتدای پیروزی آن تاکنون بسیار هزینه کرده و در مقابل ملت ما نیز بیشترین هزینه را برای حفظ آن داشته و همواره در عرصه های مختلف همراه با نظام حرکت کردند تا انقلاب به اینجا رسیده است.

وی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بیان کرد و اضافه کرد: اکنون دشمن با بزرگنمایی مشکلاتی که براثر تحریم و تهدید بر ما تحمیل شده سعی در ناامیدی مردم دارد اما می توانیم با یک برنامه توطئه های دشمن را خنثی کنیم چون امروز اگر مقایسه کنیم خدمات بعد از انقلاب ما چشمگیرتر از قبل بوده است.

فرزادی پور گفت: این شهرستان با هشت دهستان و ۲۲۶ روستا با اعتباراتی که دولت با وجود همه مشکلات اقتصادی دارد توانسته روندی مناسب و رو به رشد را در همه بخش های در هشت سال گذشته داشته باشد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: از مجموع ۲۱ سد در دست مطالعه در استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید، هشت سد آن به بهره برداری رسیده و برای سامانه گرمسیری نیز ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در نتیجه این سامانه گرمسیری و اجرای شبکه های آن ۲۱ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان سرپل ذهاب به آبی تبدیل شده و ارزش افزوده املاک کشاورزی نیز دیگر دستاورد و مزایای سامانه گرمسیری علاوه بر اشتغال پایدار و افزایش محصولات کشاورزی و تولید و رونق اقتصادی است و با اجرای این طرح شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی سرپل ذهاب خواهیم بود.

او گفت:این شهرستان با ۴۵ هزار هکتار سطح زیرکشت زراعی و باغی و تولید سالیانه نزدیک به ۱۳۰ هزار تن محصولات زراعی و ۱۰ هزار تن باغی و همچنین تولید ۴۸ هزار تن گندم در سال قطب کشاورزی است.

فرزادی پور افزود: اجرای طرح بزرگ آبیاری سامانه گرمسیری از اقدام های ارزنده ای است که در دولت تدبیر و امید عملیاتی شد و اعتبار موردنیاز آن با فرمان رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی کشور برداشت و تامین شده است.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: آغاز سرمایه گذاری ۲میلیارد دلاری در حوزه پالایشگاه گاز و پتروشیمی در مناطق مستعد شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب و پرداخت یک هزار و ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه از دیگر دستاورد بزرگ دولت تدبیر در هشت سال گذشته است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در زلزله سال ۹۶ غرب کرمانشاه در مجموع ۳۴ هزار و ۹۷۷ واحد مسکونی آسیب دید که ۱۶ هزار و ۹۲۴ واحد تخریبی شهری و روستایی و ۱۸هزار و ۵۳ واحد آن تعمیری شهری و روستایی است.

فرزادی پور اظهار داشت: عملیات ساخت حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این شهرستان که در زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ غرب کرمانشاه آسیب دیده بود، پایان یافته و این واحدها تحویل مالکان آن ها شده است.

وی اظهار داشت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰ هزار و ۸۰۹ واحد به ۱۲ هزار و ۹۳۳ واحد افزایش یافته است و به میزان ۲۰ درصد افزایش ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستاها و در نتیجه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را داشته ایم.

او گفت: افزایش تراکم واحدهای مسکونی شهری به میزان ۵/۱ طبقه و هزینه کرد یک هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب دیده در شهر و روستا از عملکرد دولت در این شهرستان است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب افزود: برای ۴۴ باب مساجد تعمیری، تکمیلی و تخریبی در شهرستان سرپل ذهاب شامل هشت باب تخریبی، هفت باب تکمیلی و ۲۹ مورد تعمیری در مجموع ۴۲میلیارد تومان هزینه شده است.

فرزادی پور اضافه کرد: در هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید در ۱۲۸ روستای شهرستان سرپل ذهاب پنج میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی، احداث ۵۱ کیلومتر راه روستایی روکش محور سرپل ذهاب به گیلانغرب، بهسازی آسفالت راه هشت روستا، بهسازی و بتن RCC و روکش ۱۷کیلومتر راه،  احداث ۲۰ دستگاه پل باکسی، تعریض ۹دستگاه پل،  نصب پنج کیلومتر نیوجرسی، اجرای روکش بزرگراه کربلا حدفاصل روستاهای میانمیل – خاتونه در مجموع با هشت میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان را از عملکرد دولت تدبیر در حوزهخ راه های شهرستان در طول هشت سال گذشته بیان کرد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: احداث ۲۱ باب خانه بهداشت، راه اندازی هفت مرکز جامع سلامت، ساخت سه پایگاه شهری با زیربنای احداثی هفت هزار و ۹۳۷ مترمربع و زیر بنای تعمیری سه هزار و ۶۸۰ متر مربع را از خدمات دولت در شهرستان در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد که برای آن ۱۲۵ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

فرزادی پور افزود: در حوزه آب و فاضلاب نیز دولت در سرپل ذهاب عملکرد خوبی داشته که می توان به اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، ۵۰کیلومتر شبکه آبرسانی،  احداث پنج هزارمتر مکعب مخزن و ساختمان اداری با هفت میلیارد و ۱۲۵میلیون تومان اعتبار اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: بازسازی شبکه برق ۷۰ روستا، بازسازی ۶۵ کیلومتر شبکه برق شهری، برق رسانی به هشت روستای بدون برق،  برق رسانی به ۸۰ حلقه چاه، برق رسانی به ۴۸ واحد تولیدی، تامین برق ۳۰ هزار کانکسی در جریان زلزله سال ۹۶،  توسعه ۴۰کیلومتر شبکه برق و توسعه ۴۸ دستگاه پست هوایی با پنج میلیارد و ۹۴میلیون تومان اعتبار از عملکرد دولت در حوزه برق رسانی در هشت سال گذشته است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۲۶ طرح عمرانی و تسهیلاتی در ایام دهه مبارک فجر با ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزادی پور افزود: از مجموع این طرح ها ۱۵ طرح عمرانی با ۲۱۳ میلیارد ریال در بخش های بهداشت و درمان، عمران شهری و روستایی، ورزشی، فرهنگی و برق رسانی روستایی است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۱ طرح آن نیز تسهیلاتی شامل طرح های ذرت خشک کنی، بوم گردی، خدمات رفاهی و رستورانی، تولید آب معدنی، پوشاک و سبدسازی با ۲۰۲ میلیارد ریال است که ۶۸ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.