فرهنگ بصری ایرانی در مستند «پاساژ» عیان میشود
به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «پاساژ» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیر شهامتمنش به بیان تاریخچه گرافیک و فرهنگ بصری ایرانی میپردازد. امیر شهامتمنش درباره تولید این اثر مستند اظهار کرد: در فرانسه قرن نوزدهم خیابانهایی وجود داشت […]
به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «پاساژ» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیر شهامتمنش به بیان تاریخچه گرافیک و فرهنگ بصری ایرانی میپردازد.
امیر شهامتمنش درباره تولید این اثر مستند اظهار کرد: در فرانسه قرن نوزدهم خیابانهایی وجود داشت که مراکز خرید بودند. پس از روی کار آمدن نظام سرمایهداری برای این خیابانها سقف زدند و به مرور در آن امکانات رفاهی قرار دادند. این مکانها کمکم تبدیل به پاساژ شدند.
وی افزود: از آن جایی که هنر گرافیک غربی و با اقتصاد هم در ارتباط است ما در بخشهایی از فیلم مفاهیم پاساژ را بیان خواهیم کرد و به همین دلیل، این واژه را به عنوان اسم فیلم انتخاب کردیم. در این مستند در قالبی شبیه به سبک «فیلم جستار» به بیان تاریخچه گرافیک و فرهنگ بصری ایرانی میپردازیم.
شهامتمنش در پایان توضیح داد: بخشهایی از تصویربرداری این مستند انجام شده اما متاسفانه نیاز به تصویربرداری و ضبط صحبتهای چند استاد در این زمینه داشتیم که کرونا جلوی کار ما را گرفت و روند تولید متوقف شد. با توجه به شیوع دوباره این بیماری باید منتظر زمان مناسب فیلمبرداری مصاحبهها باقی بمانیم. تا به حال چندین بار راشهای فیلم را تدوین کردهام و پس از ۲ جلسه فیلمبرداری با توجه به ساختار مشخص فیلم، رافکاتها را آماده میکنیم.
عوامل تولید این مستند ۹۰ دقیقهای عبارتند از کارگردان، تدوینگر و تهیهکننده: امیر شهامتمنش، مشاور پروژه: خدایار قاقانی، فیلمبردار: داوود عباسی، صدابردار: یاسمن برومند، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰