“منش” چیست و چه می کند؟

سردبیر پرس/مرکزی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: مراکز نوآوری و شتابدهی با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجاد شده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد. غنی پور روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در […]

سردبیر پرس/مرکزی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: مراکز نوآوری و شتابدهی با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجاد شده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد.
غنی پور روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در ستاد ساماندهی جوانان استان مرکزی اظهار کرد: این مراکز با تأمین بودجه فعالیت خود از جهاد دانشگاهی و سازمان‌ها و شرکت‌های علاقمند به سرمایه گذاری در طرح‌های موفق، به حیات خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: در حال حاضر همان طور که فناوری و جامعه تکامل می‌یابد، این امری ضروری می‌شود که سازمان‌ها نیز مدل‌های کسب و کار خود را تکامل دهند.
مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در خصوص این سوال که چگونه کمپانی‌ها باید از نابود شدن خود جلوگیری کنند؟ با بیان اینکه جواب این سوال نوآوری است، گفت: در فضای فوق‌العاده رقابتی اقتصاد امروز، نوآوری بسیار حائز اهمیت شده است، بررسی‌های اخیر شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از مدیران ارشد با فشار حاصل از فضای رقابتی حاصل از نوآوری مواجه هستند. در سال ۲۰۱۴ تقریبا ۱٫۶ تریلیون دلار صرف بخش توسعه و تحقیق سازمان‌ها شده است، علیرغم این سرمایه‌گذاری گسترده ۸۵ درصد از محصولات ناشی از این نوآوری‌ها با شکست روبرو شده اند.
غنی‌پور بیان کرد: مراکز نوآوری و شتابدهی شامل تیم‌هایی هستند که به ‌عنوان هسته ها و واحدهای فناور شناخته می‌شوند و هدف آنها ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است.
وی اضافه کرد: برانگیختن جوانان و ایده پردازان برای ورود به دنیای کسب و کار، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری برای نیروهای محقق جوان، ایجاد و ارائه فضا و خدمات لازم جهت رشد و گسترش فناوری های نوپا، هدایت استارتاپ به سمت رفع نیازها و ظرفیت های منطقه ای، ایجاد تعامل سازنده میان صاحبان ایده و کلیه نهادها و ظرفیت های منطقه ای، همسوسازی منش با ظرفیت های واحد در جهت رشد و توسعه اقتصادی واحد از طریق مشارکت و بهره برداری از طرح ها از جمله اهداف ایجاد این مراکز است.
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: برگزاری پیش رویداد و رویدادهای ترویجی جهت شناسایی و توانمندسازی افراد علاقمند و مستعد در زمینه فناوری متناسب با ظرفیت ها و نیازهای واحد، تامین دفتر کار و ملزومات اداری، شناسایی و بکارگیری مربیان مناسب جهت هدایت و ارائه مشاوره به تیم ها، تأمین سرمایه یا شناسایی سرمایه‌گذار مناسب برای کسب و کارهای موفق و مشارکت در طرح های شاخص و بازاریابی و تجاری سازی محصولات، خدمات قابل ارائه در این مراکز است.
غنی پور اضافه کرد: در این مراکز سه فاز ترویجی، نوآوری و شتابدهی دنبال می‌شود به طوری که فاز نخست مربوط به رویدادها، پوشش خبری و تبلیغات و فراخوان های جذب است و در فاز دوم دوره که تقریبا ۴ ماهه است به افراد یا گروه های مستعد دارای ایده های نوآورانه خدمات آموزشی و مشاوره داده می شود که روی پردازش ایده خود و تبدیل آن به نوآوری متناسب با بازار بیشتر تمرکز کنند و فاز سوم نیز دوره ای تقریبا ۴ ماهه است که در این دوره خدمات و حمایت هایی به تیم ارائه می شود تا تیم ایده خود را نهایی و تجاری سازی کند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد، شناسایی ایده برتر و فراخوان، دفاع از ایده برتر و پذیرش در منش و امضاء تفاهم نامه، شرکت در دوره حمایت از ایده، معرفی به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری فرآیند جذب تیم ها در این مرکز است.
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی اضافه کرد: معیار پذیرش تیم ها در این مرکز شامل میزان نیاز و شناخت بازار، وضعیت تیم کاری و سن، میزان ارتباط طرحها با حوزه فعالیت مرکز و نیازهای واحد، دارا بودن تیم و هسته اصلی و توجیه اقتصادی ایده و متناسب بودن آن با نیازهای منطقه ای است.
غنی پور بیان کرد: در راستای ایجاد و راه اندازی این مرکز تاکنون امضای توافق نامه همکاری فی مابین مدیرکل ورزش و جوانان و رییس جهاد دانشگاهی در خصوص راه اندازی و فعالیت مرکز منش و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در راستای اجرای هرچه بهتر طرح و راه اندازی پورتال مرکز شتابدهی و نوآوری به منظور ثبت نام جوانان، برگزاری چند رویداد برای آشنایی جوانان با طرح صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی مناسب به جامعه هدف دستگاه به منظور بهره مندی هرچه بیشتر جوانان از طرح، معرفی سرمایه گذران برای حمایت از ایده های جوانان به دبیرخانه ستاد، حمایت دستگاه های  از ایده های مرتبط با دستگاه در صورت امکان و تخصیص تسهیلات برای ایده های برتر از سوی دستگاه ها در صورت امکان انتطارات از دستگاه های عضور ستاد در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح است.
انتهای پیام