نارضایتی شهروندان از طولانی شدن پروژه قطار شهری کرمانشاه
به گزارش سردبیرپرس، منوچهر حبیبی، امروز جمعه در بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه که معاون عمرانی استاندار، شهردار و برخی مدیران و اعضای شورای شهر کرمانشاه نیز حضور داشتند، با اشاره به نیازهای اساسی یک کلانشهر گفت: سازمان حمل و نقل درون شهری یکی از نیازهای اصلی است که باید به آن توجه ویژه […]
به گزارش سردبیرپرس، منوچهر حبیبی، امروز جمعه در بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه که معاون عمرانی استاندار، شهردار و برخی مدیران و اعضای شورای شهر کرمانشاه نیز حضور داشتند، با اشاره به نیازهای اساسی یک کلانشهر گفت: سازمان حمل و نقل درون شهری یکی از نیازهای اصلی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی افزود: دسترسی آسان و روان به اماکن خرید، محل کار، سکونت و مراکز تفریحی برای مردم حائز اهمیت زیادی است و (کوتاه شدن) زمان سفر برای مسافران نیز باید مدنظر قرار گیرد.
حبیبی تأکید کرد: اگر به شبکه حمل و نقل توجه نکنیم، شهر کرمانشاه به سرنوشت برخی دیگر از شهرها که از آلودگی زیست محیطی رنج میبرند؛ دچار خواهد شد. وی همچنین با بیان اینکه عمده مسائل شهرهایی که با آلودگی هوا مواجهند ناشی از حمل و نقل است، گفت: پازلهای شهری که هویت یک شهر را شکل میدهند شامل مراکز تفریحی، توریستی و خرید و همچنین قطار شهری هستند که باید به خوبی با هم هماهنگ شوند.
استاندار درباره پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: این پروژه به صورت شمالی – جنوبی در حال اجراست و مطالعه مسیر شرقی – غربی نیز باید آغاز شود. وی ادامه داد: پروژه در ۲ فاز اجرا میشود؛ فاز نخست از طاق بستان تا میدان آزادی به طول حدود هفت کیلومتر و پیشرفت ۵۲ درصدی در حال انجام است و هدف آن پایان یافتن کار تا سال ۱۴۰۴ برای بهره مندی مردم از قطار است. وی همچنین به فاز دوم پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی اشاره کرد و گفت: بیشتر کار در این مسیر در تونل خواهد بود.
حبیبی خواستار افزایش تعداد پیمانکاران برای شتاب بخشی در روند پروژه شد و گفت: قطار شهری کرمانشاه به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و باید با شتاب بیشتری دنبال شود. استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم تأمین مالی پروژه نیز تأکید کرد و گفت: برای تکمیل پروژه ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ وزارت کشور حداقل هزار میلیارد تومان از خط اعتباری معاونت عمرانی تأمین کند و شهرداری نیز باید اقدامات لازم با فریز کردن زمین برای پیمانکاران را انجام دهد. وی همچنین به تأمین واگن و ریل قطار اشاره و خواستار پیگیری لازم از سوی مسوولان مربوطه شد.
به گزارش سردبیرپرس، قطار سبک شهری کرمانشاه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم در شمال شهر تا میدان فردوسی در جنوب شهر امتداد دارد که ۷ کیلومتر بر روی زمین و ۶ کیلومتر به صورت تونل است.
استاندار کرمانشاه از فاز نخست طرح قطار شهری کرمانشاه در محدود کارمندان و نصب ریل بر روی عرشه پل سپس مسیر قطار و تونل آن در میدان آزادی بازدید و دستورات لازم برای تکمیل سریعتر پروژه را صادر کرد.
دستور استاندار برای تکمیل پل قره سو
استاندار کرمانشاه در ادامه سرکشی از طرحهای عمرانی کلانشهر کرمانشاه از پروژه احداث پل غربی قرهسو هم دیدن کرد و به شهرداری دستور داد که این پل هرچه سریع تر تکمیل و آماده بهره برداری شود.
با افتتاح پل قره سو در نزدیکی میدان امام حسین ترافیک منتهی به این میدان که از دغدغه های مهم شهروندان است، کاهش خواهد یافت.
شهردار کرمانشاه در این باره گفت: پل قره سو قرار بوده طی ۱۸ ماه اجرایی شود اما اکنون پس از ۱۱ ماه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.
نادر نوروزی تصریح کرد: مشکلاتی مانند بارندگی و شرایط زمینشناسی باعث شد که مدت زمان اجرای این پروژه طولانیتر شود ولی بازهم توانستیم در حدود هفت ماه زودتر از زمان معمول این پروژه را به پایان برسانیم.
او ادامه داد: این پل که یکی از گرههای ترافیکی مهم کلانشهر کرمانشاه است به محض افتتاح تأثیر زیادی در روانسازی ترافیک منطقه خواهد داشت.
وی ادامه داد: به منظور حل مشکلات ترافیکی کلانشهر کرمانشاه در میدان آزادگان به سمت اسلام آباد غرب نیاز به یک زیر گذر و رو گذر هست که سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰