نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ درصد از پروژه‌های آزادراهی که در کل کشور اجرا می‌شود متعلق به استان و شامل ۶ قطعه «مراغه –هشترود»، «تبریز- ارومیه»، «رینک دوم تبریز»، «مرند- تبریز- […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ درصد از پروژه‌های آزادراهی که در کل کشور اجرا می‌شود متعلق به استان و شامل ۶ قطعه «مراغه –هشترود»، «تبریز- ارومیه»، «رینک دوم تبریز»، «مرند- تبریز- بازرگان»، «خواجه – ورزقان» و آزادراه «تبریز- سهند» است.
وی افزود: مجموعه سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این پروژه‌های آزادراهی حدود ۷ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۵۰ درصد آن آورده بخش خصوصی است.
بهبودی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه توجه به پروژه‌های زیربنایی است که در این عرصه توسعه شبکه راه‌ها، حمل و نقل و ترانزیت حرف اصلی را می‌زند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در فصل کاری سال ۹۷-۹۸ حدود ۲۴۰ کیلومتر به مجموعه شبکه آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی استان، ۳۷۰ کیلومتر به راه‌های روستایی و ۱۴۰ کیلومتر به مجموعه راه آهن استان اضافه شد.
بهبودی ابراز داشت: در سال گذشته روی محورهای پرترافیک استان و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تمرکز زیادی داشتیم به طوری که با تکمیل قطعه ۴ آزادراه تبریز- ارومیه حدود ۳۴ کیلومتر به راه‌های استان اضافه و همانطور که شاهد بودیم عملیات اجرایی قطعه ششم این آزادراه نیز به طول ۳۲ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال ۹۸ همچنین بیش از ۳۰ کیلومتر از جاده تبریز- اهر تکمیل شد و امیدواریم در سال جاری ۱۲ کیلومتر باقی مانده نیز به اتمام برسد و جاده کاملاً شکل بزرگراهی به خود گیرد.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین پروژه‌های زیربنایی استان آزادراه مرند- تبریز- بازرگان است که محور تبریز – مرند آن در قالب یک پروژه مشارکتی درحال اجرا است و با به بهره برداری رسیدن آن یکی از حلقه‌های مفقوده شبکه ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.
بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت حمل و نقل ریلی استان نیز پرداخت و گفت: در سال گذشته بخشی از آرزوی دیرین آذربایجان شرقی تحقق یافت و قطعه میانه به بستان آباد راه آهن میانه – تبریز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و اگر مسئله خاصی نباشد قطعه تبریز تا بستان آباد راه آهن نیز که حدود ۴۰ کیلومتر است، امسال به بهره برداری می‌رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل درون شهری، فاز ۳ قطار شهری تبریز (به طول ۶ کیلومتر) و خط یک (به طول ۱۷ کیلومتر) از ایستگاه ائل گلی تا لاله به بهره برداری رسیده و مسافرگیری این محور شروع شده است و عملیات احداث خط ۲ نیز ادامه دارد.
وی اعلام کرد: در سال ۹۹ برای اولین بار احداث خط ۳ متروی تبریز در قانون بودجه درج شد و عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد و بدین ترتیب شبکه درون شهری کلانشهر تبریز به یک استاندارد قابل قبول خواهد رسید.