هدف از بازگشایی مسیر «لزور» به «بند پی» توسعه اقتصادی منطقه است
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد تقی زاده عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مسیر روستای لزور فیروزکوه به منطقه بندپی شهرستان بابل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت بازگشایی مسیر لزور به بند پی در درجه اول رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی، گردشگری و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی بین دو استان بوده و در […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد تقی زاده عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مسیر روستای لزور فیروزکوه به منطقه بندپی شهرستان بابل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت بازگشایی مسیر لزور به بند پی در درجه اول رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی، گردشگری و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی بین دو استان بوده و در مرحله بعدی تأثیر گذاری در کاهش بار ترافیکی و تردد جادهای است.
تقی زاده گفت: از آنجایی که این مسیر در گذشته به عنوان راه ارتباطی بین استانهای مازندران و تهران مورد استفاده قرار میگرفت و همچنین با توجه به اهمیت تاریخی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی که وجود داشته است در صدد آن هستیم با توجه به مصوبه هیئت وزیران این مسیر بازگشایی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: راه به عنوان یکی از عناصر اصلی و زیرساخت توسعه تلقی میشود و در همین راستا یکی از اهداف بازگشایی این مسیر خارج شدن دو منطقه لزور در استان تهران و بندپی در استان مازندران از حالت بن بست میباشد که در صورت تحقق این امر شاهد توسعه این منطقه با سرعت بیشتری خواهیم بود.
وی عنوان داشت: اولویت بازگشایی این مسیر در درجه اول رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی و گردشگری و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی بین دو استان بوده و در مرحله بعدی این انتظار را داریم که بتواند در کاهش بار ترافیکی و تردد تأثیرگذار باشد، بویژه در مواقع خاصی که که بار ترافیک در محورهای دیگر سنگین است میتواند به عنوان یک راه کمکی ترددهای محلی و حتی بین استانی را تسهیل و روان کند.
تقی زاده اظهار داشت: طول این مسیر از مبدا یعنی روستای لزور تا مرز بین استان تهران و مازندران حدود بیست کیلومتر است که ۱۳ کیلومتر از این مسیر بازگشایی اولیه شده و در جهت تردد عشایر و گردشگران مورد استفاده قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه در مرحله اول تغییر و تعریض نقاطی از مسیر فعلی در دستور کار قرار دارد افزود: ظرف ماههای آینده نسبت به بازگشایی و زیرسازی اولیه مسیر باقی مانده به طول ۶ کیلومتر در محدوده استان تهران اقدام خواهد شد، البته همین شرایط نیز در مسیر ارتباطی حوزه استحفاظی استان مازندران نیز اعمال خواهد شد.
تقی زاده خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار این پروژه را نمایندگان حوزه انتخابیه دو شهرستان فیروزکوه و بابل پیگیری خواهند کرد تا در بودجه سنواتی دولت قرار گیرد و امیدواریم با ظرفیت و امکانات موجود هر دو استان نسبت به اجرای عملیات اساسی در بازگشایی مسیر اقدام کنیم.
معاون استاندار تهران با اشاره به در نظر گرفتن شرایط زیستی و گیاهی این منطقه گفت: با مطالعات انجام شده بدون آنکه طبیعت منطقه را دستخوش تحول جدی کنیم به دنبال ایجاد شرایط توریستی و گردشگری هستیم چرا که ظرفیتهای موجود طبیعی و گردشگری در این مناطق مغفول مانده و میتوان با رعایت محدودیتهایی موجود این ظرفیت را در اختیار مردم قرار داد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰