هر دانشآموز یک استعداد منحصر به فرد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: هر دانشآموز یک استعداد منحصر به فرد معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه رویداد «محله با هنر» گفت: هر دانشآموزی که وارد مدرسه میشود، یک استعداد منحصر به فرد دارد. به گزارش خبرنگار«تهران پرس»، رویداد «محله با هنر» صبح امروز […]
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: هر دانشآموز یک استعداد منحصر به فرد معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه رویداد «محله با هنر» گفت: هر دانشآموزی که وارد مدرسه میشود، یک استعداد منحصر به فرد دارد. به گزارش خبرنگار«تهران پرس»، رویداد «محله با هنر» صبح امروز با حضور مربیان و گروههای تربیتی هنری از سراسر کشور و سخنرانی اساتید و چهرههای شاخص تربیتی هنری با هدف معرفی و ارتقای فعالیتهای هنری تربیتی در محلهها و حمایت از هنرمندان جوان و نوجوان در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
هر دانشآموز یک استعداد منحصر به فرد
در این مراسم حجتالاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مدارس، معلمان انتظارات مختلفی از دانشآموزان دارند، گفت: برخی میخواهند دانشآموزان توانایی خواندن حروف الفبا و اعداد را پیدا کنند، برخی دیگر به دنبال تربیت هنرمندان هستند و عدهای نیز میخواهند انسانهای کاملی تربیت کنند.
وی در ادامه با تأکید بر این امر که در آموزش و پرورش باید به استعدادهای مختلف هر دانشآموز توجه کرد، افزود: هر دانشآموزی که وارد مدرسه میشود، یک استعداد منحصر به فرد دارد. باید به اندازه دروس تحصیلی، به هنر، ورزش و فرهنگ نیز توجه کنیم.
پورثانی سپس به تجربه خود به عنوان مدیر مدرسه اشاره کرد و بر همین اساس، ادامه داد: «یک دانشآموز با نمرات ضعیف را ثبتنام کرده بود. مدیر قبلی از ثبتنام او جلوگیری کرده بود، اما زمانی که او را ثبتنام کرد، متوجه استعداد هنری او شد. این دانشآموز در حیاط مدرسه در حال کشیدن نقاشی بود و اثرش جزو بهترین آثار مدرسه قرار گرفت.
وی در ادامه سخنان خود به سند تحول بنیادین اشاره کرده و اظهار داشت: این سند به ما میگوید که مدرسه باید کانون تربیتی محله باشد.» پورثانی افزود که محله با هنر به معنی این است که دانشآموزان باید در محله و جامعه اثرگذار باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که برخی دانشآموزان تنها به فکر خود و کلاسشان هستند، اما برخی دیگر هدفهای بزرگتری دارند، تصریح کرد: «این دانشآموزان میخواهند در سطح محله، شهر، کشور و حتی جهان تأثیرگذار باشند.
وی تاکید کرد که دانشآموزان ایرانی باید به فکر کودکانی باشند که در کشورهای دیگر مانند فلسطین یا لبنان حق تحصیل ندارند.
پورثانی خاطرنشان کرد: ما ممکن است از لحاظ مالی یا نظامی نتوانیم کمک کنیم، اما میتوانیم با آثار هنری خود در کنار آنها باشیم.
در پایان، پورثانی به همبستگی با مردم فلسطین و لبنان اشاره کرده و بر همین اساس؛ تأکید کرد: میتوان با آثار هنری، صدای مظلومیت آنها را به جهان رساند.
وی در پایان ابراز یادآور شد: «محله با هنر» میتواند الگویی برای محلههای دیگر کشور باشد و همه تلاش کنند تا دانشآموزانی تربیت کنند که در همه ابعاد زندگی موفق باشند.
گفتنی است؛ در این رویداد، گروههای هنری از استانهای مختلف کشور به اجرای برنامه پرداختند و آثار هنری دانشآموزان رونمایی شد.
آرمانهای بزرگ انقلاب و رشد هنری در کشور
در ادامه مراسم وحید عظیمیوند، مدیر مرکز رشد نوجوان امید، در ابتدای سخنان خود به حاضران خوشآمد گفته و اظهار داشت: امروز در کنار شما هستیم تا در این دکور زیبا، که خود شما بهتر از من میدانید، رویاهایمان را برای آینده ایران به تصویر بکشیم. رسالت اصلی هنرمند این است که بتواند آیندهای که در ذهن خود داریم را به کمک هنر به واقعیت تبدیل کند. عظیمیوند تاکید کرد که هدف از این برنامه، نشان دادن آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی و رشد هنری در کشور است.
وی با اشاره به حمایتهای گسترده از این گروههای هنری گفت: ما در ایران با تمام توان از شما حمایت میکنیم. هر چیزی که داریم، با شما به اشتراک میگذاریم. هرچند که نتواستهایم در کنار شما از سختیها عبور کنیم، اما امیدواریم بتوانیم کمکتان کنیم تا هنرتان روز به روز قویتر شود.
وی به اهمیت حمایت از گروههای هنری در محلهها اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که در محلههای مختلف، گروههای سرود، تئاتر، هنرهای تصویری و آفرینشهای ادبی را شناسایی و به آنها کمک کنیم تا تواناییهایشان هر روز بیشتر از گذشته شکوفا شود.
وحید عظیمیوند همچنین به تجربیات هنرمندان پیش از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: ما امیدواریم که همانطور که در ابتدای انقلاب هنرمندان بزرگی ظهور کردند، امروز نیز گروههای هنری در محلهها بتوانند این روند را ادامه دهند و هنر انقلاب را به تصویر بکشند.
انتهای پیام/خ
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰