پایان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در کردستان
طالب محمدی در گفتوگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی – تربیتی در شهرستانها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافت. محمدی اضافه کرد: استفاده از مراکز جامع […]
طالب محمدی در گفتوگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی – تربیتی در شهرستانها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافت.
محمدی اضافه کرد: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاهها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.
وی هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارساییها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان اعلام کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان میتواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.
محمدی افزود: آموزش و پرورش زمینهای را فراهم میکند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی و محدودیتهای خود بتوانند از تعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعهی بالنده و پویا بهره مند شوند.
وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی از شیوههای مؤثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشوراست.
منبع : مهر نیوز
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰