۷۵ درصد تماس ها با صدای مشاور در مازندران در زمینه کرونا است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فرزاد گوهردی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد هفت هزار و ۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی، تماس داشته‌اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است، افزود: تعداد پنج هزار و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فرزاد گوهردی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد هفت هزار و ۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی، تماس داشته‌اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است، افزود: تعداد پنج هزار و ۲۵۰ تماس یعنی ۷۵ درصد تماس‌ها در زمینه کرونا و ۲۵ درصد تماس‌ها با فراوانی هزار و ۷۵۵ تماس مربوط به مشکلات روزمره در حوزه خانواده، تربیت کودکان، مشاوره قبل از ازدواج و.. بوده است.
وی ادامه داد: از بیش از پنج هزار تماس در زمینه کرونا دو هزار و ۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب، ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است واطلاعات تماس گیرندگان مرتبط با کرونا نشان می‌دهد ۶۵ درصد را خانم‌ها و ۳۵ درصد آقایان تشکیل داده‌اند، همچنین ۸۲ درصد متأهل و ۱۸ مجرد گزارش شده‌اند.
گوهرد هی با بیان اینکه بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور، از شهرستان ساری، پس از آن شهرستان‌های بابل، آمل، نکا، قائم شهر هستند، افزود: مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس‌ها را به خود اختصاص داد که می‌توان به بدرفتاری عاطفی، پرخاشگری، مداخله در امور و.. اشاره کرد و ۱۶ درصد تماس‌ها نیز در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان در زمان قرنطینه بوده است.
وی افزود: ۲۰ درصد افراد با موضوع ترس و دل شوره، مسائل خود را با مشاورین ۱۴۸۰ در میان گذاشتند و اضطراب بیش از ۲۳ درصد تماس‌ها ی خط ۱۴۸۰ گزارش شده است.