۸۳ هزار دانش آموز دوره متوسطه در آزمونهای جامع آنلاین شرکت کردند
به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار اظهار داشت: با عنایت به استمرار آموزش در ایام تعطیلی مدارس توسط معلمان با بهره گیری از روشهای مختلف از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همچنین تهیه، تولید و انتشار محتوای آموزشی، در راستای […]
به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار اظهار داشت: با عنایت به استمرار آموزش در ایام تعطیلی مدارس توسط معلمان با بهره گیری از روشهای مختلف از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همچنین تهیه، تولید و انتشار محتوای آموزشی، در راستای احصاء و پایش کارآیی و اثر بخشی راهبردهای ارائه شده جهت تدریس در فضای مجازی، با محوریت گروههای آموزشی متوسطه استان، مجموعه آزمونهای پیشرفت تحصیلی با عنوان «آزمون های جامع آنلاین» در دوره متوسطه برای کل دانش آموزان برگزار شد.
وی با بیان اینکه این آزمون به صورت چند درسی و در ۱۲۴ عنوان درس در کلیه پایههای و رشتههای دوره متوسطه روزهای ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: این برنامه پس از تهیه و تقویت زیر ساختها، توجیه و تبیین اهداف آموزشی و پرورشی با استقبال کم نظیر دانش آموزان، اولیا مدارس و کارشناسان قرار گرفت.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در مجموع ۸۳ هزار و ۵۱۴ دانش آموزان و هنرجو از ۱۱۹ هزار و ۹۳۷ دانش آموزان استان یعنی حدود ۷۰ درصد دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و هنرجویان هنرستانی در این آزمون شرکت کردند.
نامدار در ادامه به جزئیات برگزاری آزمون آنلاین نیز اشاره کرد و یادآور شد: تعداد سوالات هر پایه در دوره اول متوسطه ۴۰ سوال در شش درس، تعداد سوالات هر پایه در دوره متوسطه نظری ۸۰ سوال در پنج تا الی ۱۱ درس و تعداد ۳۴ عنوان درسی در دوره هنرستان در نظر گرفته و توسط گروههای آموزشی استان طراحی شد که پس از اتمام آزمونها با تناسب نمرات بر مبنای ۲۰، دانش آموزان مجموع میانگین نمره ۱۲.۰۹ را کسب کردند که در نوع خود قابل توجه است.
وی بیان کرد: جهت اجرای مطلوب این آزمون تعداد ۱۱۰ نفر از همکاران معاونت آموزش متوسطه اعم از سرگروه آموزشی، کارشناسان اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی و سایر واحدهای حوزه متوسطه به مدت دو ماه کاری با تشکیل ستاد آزمون آنلاین در اداره کل، ضمن آماده سازی زیر ساختهای لازم، به صورت مستمر با آموزش همکاران ستادی شهرستانها و مدیران مدارس از طریق نشستهای مجازی و وب کنفرانس نسبت به توجیه و تبیین این آزمونها، شیوه اجرا، اهداف و ضرورت آن اقدام کردند و با ارسال دستورالعمل و بودجه بندی دروس و رشتههای مختلف، در ۲۴ فروردین ماه ۹۹ رسماً این آزمونها وارد مرحله اجرایی شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تمهید مقدمات انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: قبل از برنامه ریزی آزمونها به صورت مستمر سی دیهای آموزشی در چهار مرحله بالغ بر ۵۳۰ فیلم کامل تدریس استاندارد به همراه فایلهای آموزشی و نمونه سوال به تمامی مدارس استان ارسال و در اکثر مناطق به تعداد دانش آموزان تکثیر و در اختیار آنان قرار گرفت.
نامدار اظهار داشت: پس از اجرای آزمونها، بلافاصله مناطق از لحاظ میزان مشارکت دانش آموزان و میانگین نمره رتبه بندی شده و کارنامه عملکردی دانش آموزان نیز با لحاظ جزئیات به مدارس ارسال شد.
وی افزود: قبل از شروع آزمونهای اصلی در پایههای مختلف تحصیلی، یک مرحله آزمون به صورت آزمایشی برگزار شد تا دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با سامانه آزمون، کمترین مشکل را در آزمونهای اصلی داشته باشند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰