«درب» آرام است و صبر زیادی دارد/ فضای شاعرانه یک فیلم

سامان مجدوفایی که اصلاح رنگ فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق را که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، برعهده داشته است در گفتگو با سردبیر پرس درباره این اثر توضیح داد: «دِرب» نمایش ساده یک سینمای مینیمال و در حقیقت سینمای مورد علاقه هادی محقق […]

سامان مجدوفایی که اصلاح رنگ فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق را که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، برعهده داشته است در گفتگو با سردبیر پرس درباره این اثر توضیح داد: «دِرب» نمایش ساده یک سینمای مینیمال و در حقیقت سینمای مورد علاقه هادی محقق است که در تمام آثار قبلی‌اش نیز به تصویر کشیده است.
وی ادامه داد: دغدغه اصلی هادی محقق نمایش لحظات ساده‌ای از زندگی در فاصله کوتاهی از مرگ است. «دِرب» اثری با ریتم آرام و صبر زیاد است که زیبایی‌شناسی تصویر جزو ارکان اصلی این فیلم و اینگونه از آثار قرار می‌گیرد.
به گفته مجدوفایی، «دِرب» چهارمین همکاری او با هادی محقق پس «بردو»، «ممیرو» و «ای رو» است.
وی با اشاره به اینکه از همکاری با هادی محقق در «دِرب» بسیار خوشحال است، گفت: تمام تلاشم را کردم با استفاده از المان‌های طبیعی تصویر همراه با فیلم و با استفاده از نور خورشید، آفتاب، سایه، کنتراست بین لایه‌های موضوعی تصویر به تصویری شاعرانه از لحظه‌های زندگی خیالی هادی محقق در «دِرب» نزدیک شوم و به تصویری چشم‌نواز دست پیدا کنم.
مجدوفایی با اشاره به اینکه دلیل اصلی دوستی و همکاری او با هادی محقق نگاه زیبا و پُر از رنگ به زندگی است، تصریح کرد: در شروع پروژه به دلیل برخی از مشکلات و هماهنگ نشدن زمان برای ما ۲ نفر کمی از هم فاصله گرفتیم اما در انتها «دِرب» را با همکاری هم تمام کردیم. مشخصه اصلی هادی محقق اجازه دادن به من برای فضاسازی زیاد و بدون مرز و پایان تصاویر است.
وی در پایان درباره چالش اصلی رنگ‌آمیزی تصویر و طراحی بصری فیلم فاصله نگرفتن از فضای حقیقت بود، عنوان کرد: در عین حال که تلاش می‌کردیم فضای شاعرانه‌ای را در فیلم به وجود آوریم نباید از فضای حقیقت هم فاصله می‌گرفتیم به گونه‌ای که در نگاه بیننده فضاها کامپیوتری و یا ساختگی شمرده بشوند چالش اصلی ما نزدیک کردن تصویر ساخته شده توسط ما به تصویر واقعی بود.

منبع : مهر نیوز