عامل انسانی اصلی ترین علت وقوع سیل در فشم شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صفت الله عباسی فشمی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دلایل وقوع سیل در فشم به دقت بررسی شده است و به اینجا رسیدیم که عامل انسانی اصلی ترین عاملی است که سبب وقوع سیل شده است. عباسی فشمی افزود: سیل میگون در جای بی سابقه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صفت الله عباسی فشمی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دلایل وقوع سیل در فشم به دقت بررسی شده است و به اینجا رسیدیم که عامل انسانی اصلی ترین عاملی است که سبب وقوع سیل شده است.

عباسی فشمی افزود: سیل میگون در جای بی سابقه رخ داد و بزرگترین دلیلی که برای سیل میگون گزارش شد، حضور گله‌های گوسفند و چرا بی حد این منطقه بود که سبب شد کمترین بارش سبب سیل شود و در حال حاضر از طریق دستگاه قضائی پیگیر جلوگیری از چرای غیرمجاز در این منطقه هستیم.

وی از پیگیری برای ایجاد چند پد هلی کوپتر در منطقه برای مقابله با وقوع احتمالی بهمن در زمستان خبر داد و گفت: مصوبه رعایت حریم ۱۵۰ متری رودخانه یکی از مهمترین مشکلات رودبار قصران است و اگر مصوبه شورای امنیت بخواهد عملی شود شهری در فشم نمی‌ماند و همه باید مهاجرت کنند و به همین دلیل در حال پیگیری نقض این مصوبه غیرکارشناسی هستیم و بسیار متأسفم که اداره ثبت شرکتها در حال صدور سند رسمی برای اداره آب در این منطقه است و اگر این امر رخ دهد قطعاً در رودبار قصران جایگاهی به عنوان شهر نخواهیم داشت.

رئیس شورای شهر اوشان فشم میگون در ادامه بیان داشت: اداره محیط زیست در حفاظت از محیط زیست هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و همین چرای بی حد و حساب و سیل به همین دلیل فقدان نظارت است.

وی با انتقاد از عدم حضور مؤثر راهنمایی و رانندگی در این منطقه اظهار داشت: حدود دو سال است که حتی یک مأمور راهنمایی و رانندگی در سطح شهر ندیدیم و کامیون از ۶ صبح تا ۹ شب حق عبور از شهر را ندارد اما در رودبار قصران می‌بینیم که آلودگی صوتی ناشی از تردد کامیون‌ها مردم را آزار می‌دهد و در حال حاضر شهر ما بدون قانون و بدون چراغ قرمز است و در واقع کیوسک پلیس راهور ناجا در زردبند تعطیل شده است و فقط پلیس راه در منطقه حضور دارد

عباسی فشمی گفت: برای حضور گردشگران در منطقه جایی پیش بینی نشده و همین حضور خسارات متعددی به باغداران و مالکان می‌زنند و موقع خروج نیز ترافیک ۴ الی ۵ ساعته داریم و صخره‌های متعدد در منطقه کمرخانی برای این ترافیک‌ها بسیار خطرناک است و با کوچک‌ترین پس لرزه شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود.

وی عنوان داشت: نام و آوازه شمیران سبب شده که مسئولان این منطقه را نبینند و این منطقه فراموش شود و این منطقه قابل مقایسه با زعفرانیه، پاسداران و دیگر مناطق شمیرانات ندارد و بسیار محروم است.