از «حجاب استایل» در فضای مجازی تا تشویق به آشوب در خیابان
علی غفاریان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه فضای مجازی در روزهای اخیر یکی از مراکز توجه دشمن بوده و بازتاب اخبار آشوبها و اغتشاشات در این بستر موجب تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: برخی تصور میکنند ماجراهایی که اخیراً در کشور رقم خورد صرفاً حاصل یک اتفاق بوده در حالی […]
علی غفاریان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه فضای مجازی در روزهای اخیر یکی از مراکز توجه دشمن بوده و بازتاب اخبار آشوبها و اغتشاشات در این بستر موجب تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: برخی تصور میکنند ماجراهایی که اخیراً در کشور رقم خورد صرفاً حاصل یک اتفاق بوده در حالی که در واقع بذر این حوادث پیرامون اعتراض به حجاب و ریخته شدن قبح این مساله، پیش تر در فضای مجازی کاشته شده بود.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی صراط در ادامه با اشاره به نقش بلاگرهای حجاب در اینستاگرام پیرامون شستشوی مغزی مخاطبان با حیلههای کاملاً غربی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که خود را در فضای مجازی با عنوان «حجاب استایل» مطرح کردند و به جذب مخاطب در قالب یک فعال حوزه حجاب روی آوردند، به مرور به سراغ نمایش زرق و برق زندگی خود رفته و بخشی از ویترین دروغین زندگی خود را به مخاطبی که به واسطه علاقه به حجاب جذب صفحات آنها شده بود، نمایش دادند. به همین واسطه، رفته رفته آنها به تغییر سبک زندگی خود پرداخته و علاوه بر کشف حجاب در فضای مجازی، دیگر ارزشهای اسلامی را به صورت کاملاً هدفمند به سخره گرفتند.
وی افزود: این افراد که داعیهدار حجاب بودند، حالا در ایام آشوب در صفحات خود آتش بیار معرکه شدهاند و همزمان با معاندین، اقدام به انتشار پست و استوری و حمایت از کشف حجاب کنندهها و اغتشاشگران میکنند.
دعوت به آشوب و اقدام علیه امنیت ملی با نقاب حجاب استایل
غفاریان با طرح این سوال که چگونه میشود فردی با نقاب حجاب استایل جذب مخاطب کند و حالا مخاطبش را به آشوب و اقدام علیه امنیت ملی تهییج کرده و آب به آسیاب دشمن بریزد، گفت: اینها آسیب فضای مجازی و عدم برخورد با سو استفاده کنندگان است.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی صراط در ادامه با ذکر این نکته که تغییر سبک زندگی بلاگر ها خصوصاً آنهایی که با ظاهر حجاب در این فضا فعالیت میکردند باعث تغییر ذائقه مخاطب شده و احساس پوچی و فقر را در ذهن بیننده تداعی میکند، عنوان کرد: به عنوان نمونه یک طراح لباس که در اینستاگرام با حاشیه سازی و جلب توجه جذب مخاطب میکند پس از مدتی از مطرح شدنش به عنوان حجاب استایل، نه تنها به زندگی دوم خود خاتمه میدهد بلکه برای مطرح شدن بیشتر و یا درآمدزایی، به کشور ترکیه رفته و با یک عنصر معلوم الحال که گرداننده سایت قمار بود وارد رابطه شد. با این تفاسیر چه بر سر تفکرات مخاطب این دختر سابقا با حجاب خواهد آمد؟
ماجرای ازدواجهای متعدد بلاگر حجابی که از ترکیه به ایران آمد
وی افزود: قسمت تأسف بار ماجرا آنجایی است که بعد از مدتی گشت و گذار در بازارهای استانبول و انتشار تصاویر در کنار فردی که یکی از اقداماتش استفاده جنسی از دختران در لایوهای اینستاگرامی بود، این بلاگر حجاب به کشور برگشته و نه تنها برخورد قانونی با وی صورت نگرفت بلکه آزادانه به فعالیت در فضای مجازی پرداخته و همچنان مشغول جذب مخاطب و ازدواجهای بعدی است.
غفاریان عنوان کرد: انتظار دارید این روند روابط متعدد و عیان کردن تصاویر آنها برای مخاطب میلیونی و این تغییر رویه از حجاب به کشف حجاب در فضای مجازی چه بلایی بر سر تفکر جوانان و مخاطبان این صفحات بیاورد؟!
شکایت از رسانهها در صورت روشنگری پیرامون سبک زندگی حجاب استایلها
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی صراط در ادامه با اشاره به اینکه درباره این موارد همواره در رسانه به اطلاع رسانی پرداخته و حتی پیرامون این سم جامعه پیش تر به صورت ویژه روشنگری کرده است، خطاب به رئیس دستگاه قضا و نهادهای نظارتی و امنیتی گفت: متأسفانه پس از انتشار گزارشهایی از اقدامات این افراد در فضای مجازی، به جای پاسخگویی پیرامون عملکرد آنها و انحرافی که در افکار عمومی ایجاد کردهاند، دست به شکایت از بنده و رسانه بردهاند. در این میان مشخص نیست با چه شیوهای روند رسیدگی قضائی به پرونده که طبق قانون مطبوعات باید در دادسرای فرهنگ و رسانه و دادگاه مطبوعات صورت بگیرد منحرف شده و طبق درخواست صریح آنها در دادسرایی غیرتخصصی رسیدگی شده است.
وی در پایان اظهار کرد: هرچند طبق قانون تا انتهای مسیر رسیدگی از مطالب منتشره دفاع خواهیم کرد؛ اما از ریاست محترم دستگاه قضا تقاضا دارم تا اجازه ندهند برخی با زرق و برق و نفوذ علاوه بر تأثیر به افکار عمومی در فضای مجازی، حتی تصور اثرگذاری بر روند رسیدگی قضائی پرونده رسانهها در دستگاه قضا را داشته باشند.
منبع : مهر نیوز
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰