برای اجرای مناسب سازی مدارس فقط به موارد فیزیکی توجه شده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید جواد حسینی ظهر چهارشنبه در آئین کلنگ زنی مدرسه استثنایی خیر ساز در اسلامشهر با اشاره به اینکه در همه کشورها شرایط برابر و استفاده از آموزش برای همه افراد ایجاد شده است اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی تحت پوشش نظام آموزش و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید جواد حسینی ظهر چهارشنبه در آئین کلنگ زنی مدرسه استثنایی خیر ساز در اسلامشهر با اشاره به اینکه در همه کشورها شرایط برابر و استفاده از آموزش برای همه افراد ایجاد شده است اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی تحت پوشش نظام آموزش و پرورش استثنایی کشور هستند و ۲۳ مدرسه ویژه نابینایان و ۱۰۰ مدرسه مخصوص ناشنوایان مشغول به فعالیت می‌باشند.
حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ نوع مدرسه خاص در کشور در حال فعالیت است، گفت: در این مدارس دانش آموزان با هر شرایطی تحت آموزش قرار می‌گیرند و برای هر گروه آموزشی متناسب ارائه می‌شود.
وی در ادامه در خصوص مناسب سازی مدارس برای دانش آموزان خاص افزود: متأسفانه در این زمینه فقط به بحث مناسب سازی فضای فیزیکی مدارس توجه شد و به جهات دیگر این طرح از جمله مناسب سازی کادر آموزشی، امکانات و تجهیزات و روش‌های برخورد و تدریس برای ارائه آموزش‌ها به ۷ گروه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی به اضافه دانش‌آموزان عادی توجهی نشده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر ضرورت آموزش کودکان استثنایی از بدو تولد تاکید کرد و عنوان داشت: نظام آموزش و پرورش مختص کودکان۶ تا ۱۸ سال نیست و همه باید از ابتدا تحت آموزش قرار بگیرند در صورتی که هم اکنون فقط ۲ هزار دانش‌آموز زیر ۳ سال و کمتر از یک درصد جمعیت دانش‌آموزی را تحت پوشش داریم اما در صورتی که باید ۲۰ درصد از کودکان کشور را تحت پوشش داشته باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش آموزان استثنایی به هزینه و اعتبارات و نگاه ویژه‌تری نیازمند هستند و باید تاکید کنیم که مجموعاً مدارس جعبه سیاه جامعه هستند و هر آنچه که در مدرسه اتفاق می‌افتد در آینده درون جامعه مشاهده خواهد شد.