گام مهم در راستای حل مشکل پروژه راکد دانش آموزان اوتیسم در تبریز

به گزارش سردبیر پرس، امروز با محوریت و هماهنگی فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیرکل دیوان محاسبات و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پروژه مدرسه اوتیسم ناحیه ۴ تبریز بازدید و ضمن بررسی مبانی و موارد این پروژه، تصمیمات اساسی و نهایی برای تکمیل این پروژه اتخاذ گردید. لازم به […]

به گزارش سردبیر پرس، امروز با محوریت و هماهنگی فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیرکل دیوان محاسبات و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پروژه مدرسه اوتیسم ناحیه ۴ تبریز بازدید و ضمن بررسی مبانی و موارد این پروژه، تصمیمات اساسی و نهایی برای تکمیل این پروژه اتخاذ گردید.
لازم به ذکر است که در طی این بازدید در راستای تکمیل، تجهیز و آماده سازی این پروژه نیمه تمام خیری، ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۳، برای این مدرسه اختصاص یافت.
گفتنی است تا بر اساس سیاست‌ها و اهداف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در رابطه با تحصیل کودکان اوتیسم، این پروژه تا مهر ماه سال ۱۴۰۴ آماده و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان داده خواهد شد.
اوتیسم عبارت است از ناتوانی کودک در برقراری ارتباط با مردم یا موقعیت‌ها. کودکان با نشانه‌های اوتیسم اغلب به عنوان کودکان آرام اشتباه گرفته می‌شوند زیرا توقعات زیادی از والدین خود ندارند و لذا امروزه با توجه به شرایط خاص برخی از این کودکان باید آموزش‌های انفرادی در مدارس ویژه ای توسط معلمان خبره و آموزش دیده به آنها داده شود چرا که بعضی از کودکان دارای اوتیسم با توجه به کم توانی هوشی نمی‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و باید در مدارسی با نیازهای ویژه درس بخوانند.

منبع : مهر نیوز