پل روگذر «شهید مالک رحمتی» به پیشرفت ۹۰ درصدی رسید

به گزارش سردبیر پرس، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از روند اجرای تقاطع غیر همسطح «شهید مالک رحمتی» که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفت، اظهار کرد: عملیات احداث این پروژه از شهریور ۱۴۰۲ آغاز شد و با بهره گیری از توان فنی و مهندسی پرسنل شهرداری در مدت ۹ ماه تکمیل و […]

به گزارش سردبیر پرس، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از روند اجرای تقاطع غیر همسطح «شهید مالک رحمتی» که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفت، اظهار کرد: عملیات احداث این پروژه از شهریور ۱۴۰۲ آغاز شد و با بهره گیری از توان فنی و مهندسی پرسنل شهرداری در مدت ۹ ماه تکمیل و تا چند روز آینده آماده بهره برداری می‌شود.
هوشیار با اشاره به مشخصات این پروژه تصریح کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی با طول ۵۷۰ متر و عرض ۱۶ متر و با ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه در دست احداث است.
وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مجموعه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پنج تقاطع غیرهمسطح با تکیه بر توان فنی شهرداری تبریز در دست اجرا است که قطعات سگمنتال آن توسط شهرداری و شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان تولید می‌شود.
شهردار تبریز ادامه داد: از پنج تقاطع غیرهمسطح در حال احداث، پل شهدای قراملک، شهید مالک رحمتی و حیدرآباد در مناطق محروم شهر اجرا می‌شوند که علاوه بر کاهش ترافیک در این مناطق رضایت مندی شهروندان را نیز در پی خواهند داشت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز طی این بازدید در گفتگو با شهریار اظهار کرد: طی بازدیدی که پیش از اجرای پروژه از این منطقه صورت گرفته بود، دو موضوع ترافیک‌های متمادی و تصادف‌های متعدد موجب گلایه مندی اهالی منطقه شده بود که هم اکنون با احداث این پل شاهد تحولی بزرگ در این منطقه از شهر خواهیم بود.
یاسین بجانی با اشاره به بهره گیری از تکنولوژی سگمنتال در احداث این پل گفت: عریض‌ترین پل با تکنولوژی سگمنتال با تلاش فنی مهندسان شرکت خانه سازی پیش ساخته برای نخستین بار در تبریز احداث شده است.
حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در حاشیه این بازدید در گفتگو با شهریار تصریح کرد: توان فنی مطلوب مجموعه‌های عمرانی شهرداری باعث افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه‌ها عمرانی می‌شود چرا که صفر تا صد قطعات بتنی این پل سگمنتال توسط شهرداری تبریز ساخته شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه عملیات عمرانی این تقاطع غیرهمسطح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: افتتاح این تقاطع غیرهمسطح، هدیه ارزشمند مدیریت شهری برای شهروندان به مناسبت عید بزرگ غدیر خم خواهد بود.
محمدحسن اسوتچی عضو شورای اسلامی شهر تبریز توسعه زیرساخت‌های شهری در سال‌های اخیر را نتیجه همت مضاعف مجموعه مدیریت شهری تبریز دانست و افزود: توان علمی و تجربی نیروی انسانی شهرداری تبریز مهمترین عامل در تحقق پروژه‌های عمرانی است.
وی در جریان بازدید میدانی از روند اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی، توان افزایی نیروی انسانی و تقویت انگیزه‌های کاری را نقطه عطف تحقق سیاست‌های کلان مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: تسریع اجرای طرح‌های رفاهی برای کارگران اثربخشی قابل توجهی را در عملکرد شهرداری تبریز ایجاد می‌کند.
اسوتچی همچنین ضمن انتقاد از عدم اجرای کامل طرح‌های رفاهی در مدت زمان کوتاه شهرداری تبریز خواستار بهره مندی تمامی پرسنل و پرداخت بن‌های ۳ میلیونی به مناسبت روز کارگر شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز یادآور شد: اجرای پروژه‌های ترافیکی شامل احداث تقاطع‌های شهید مالک رحمتی و شهدای قراملک نشانگر توجه ویژه شورا و شهرداری در امر آبادانی و توسعه غرب تبریز است.
علیرضا نوای باغبان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های متعدد در غرب تبریز ارزش افزوده قابل توجهی در این منطقه ایجاد خواهد کرد، گفت: شهرداری تبریز با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، اراده مصمم خود را در توسعه غرب تبریز نشان داد.
وی همچنین اجرای این پل‌ها با استفاده از تکنولوژی سگمنتال را موجب کاهش زمان اجرای پروژه و بهبود خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید با اشاره به اهتمام شورا و شهرداری به اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام از ابتدای شورای ششم یکی از چالش‌های مهم به شمار می‌رود چرا که تعلل در اجرای این پروژه‌ها موجب اتلاف بیت المال و اسباب زحمت شهروندان بود.
روح الله رشیدی با بیان اینکه این پروژه در غرب تبریز و میدان معلم اجرایی شده است، ادامه داد: تلاش شورا و شهرداری بر اجرای پروژه‌هایی است که ضمن در بر گیری منافع عمومی برای شهروندان، در آن نقطه شهری نیز گره گشا باشد.
وی افزود: پل روگذر شهید مالک رحمتی با سازه و معماری زیبا از دیگر پلهای سطح شهر متمایز بوده و رینک ترافیکی مهمی است که به اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان ختم می‌شود.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی عضو شورای اسلامی شهر تبریز رفع گره‌های ترافیکی بافت متراکم شهری پیرامون میدان معلم را اصلی ترین دستاورد اجرای این پروژه اعلام کرد و گفت: توانمند سازی زیرساخت‌های شهری به ویژه در بافت‌های کم برخوردار و متراکم یکی از اهداف مدیریت شهری است.
برگی عنوان کرد: بهره مندی از تکنولوژی سگمنتال برای اولین بار در شمالغرب کشور و شهر تبریز با احداث تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی محقق شده است.
وی تبدیل دانش و فناوری احداث پل‌های سگمنتال به منابع درآمدی و ارائه این تکنولوژی به سایر شهرهای استان را از دیگر دستاوردهای این تکنولوژی دانست.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اصلی ترین اقدامات این پل در بازه زمانی دوماهه اجرایی شده است، تصریح کرد: شهرداری منطقه ۵ نشان داد عبارت ما می‌توانیم شعار نیست بلکه شعور است و جا دارد از شهرداری منطقه ۵، معاونت عمرانی، شرکت پیش ساخته آذربایجان و در رأس آن شهردار محترم تبریز تشکر کنیم.

منبع : مهر نیوز