ضرورت ایجاد نوآوری مبتنی بر دانش در اقتصاد رسانه
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم انعقاد تفاهمنامه حمایت از ایجاد «خانه خلاقیت و مرکز نوآوری رسانه مهر» با حضور دکتر اسماعیل قادریفر رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانهای […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم انعقاد تفاهمنامه حمایت از ایجاد «خانه خلاقیت و مرکز نوآوری رسانه مهر» با حضور دکتر اسماعیل قادریفر رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانهای مهر، امروز در محل سالن اجتماعات سردبیر پرس برگزار شد.
محمد شجاعیان در این مراسم گفت: گروه رسانهای مهر از ابتدای راهاندازی خود با مجموعهای از اتفاقات خوب همراه بوده و توجه ویژهای به عرصه فرهنگ داشته که منجر به ایجاد نوآوریهایی طی نوزده سال اخیر شده است.
وی ادامه داد: روزنامه تهرانتایمز به عنوان عنصر قدیمیتر گروه رسانهای مهر، با خلاقیت و توجه دکتر شهید بهشتی در ابتدای راه و مسیر انقلاب شکل گرفت که شاید بتوان گفت با امکاناتی که در آن زمان وجود داشت، توجه ویژه به عرصه بینالمللی بود و این یکی از پایههای خلاقیت آن دوره به شمار میرود.
مدیرعامل گروه رسانهای مهر ادامه داد: در آن زمان همه توجهات کشور به داخل جلب شده بود و ایجاد این فضای گفتمانی با سایر مردم دنیا به واسطه روزنامه تهرانتایمز ظرفیتی بود که در دل انقلاب شکل گرفت.
مدیرعامل گروه رسانهای مهر گفت: ما از روز اول به سرمایه انسانی که عنصر مبتکر همه حوزهها از جمله فناوری و رسانه است، توجه ویژهای داشتهایم. زیرا نرمافزار حوزه کار ما، نیروهای انسانی است و ظرفیت بزرگی در سرمایه انسانی سردبیر پرس و دیگر رسانههای جبهه رسانهای انقلاب اسلامی وجود دارد.
شجاعیان با بیان اینکه ظرفیت شبکههای اجتماعی، وضعیت دسترسی علاقهمندان به حوزه رسانه را راحتتر کرده است، افزود: ما در گروه رسانهای مهر به دنبال این بودیم که از مجموعه همه ظرفیتهای فناوری، آیتی و نیروی انسانی استفاده کنیم.
مدیرعامل گروه رسانهای مهر با اشاره به راهاندازی خانههای خلاق و نوآوری رسانهای گفت: خانههای خلاق و نوآوری میتوانند به ایجاد یک جهش در حوزه اثربخشی کمک کنند. طبیعتاً ما هم به عنوان رسانه، توجه ویژهای به این موضوع داریم تا به افزایش ضریب نفوذ و مرجعیت رسانه منجر شود.
شجاعیان با اشاره به ظرفیتهایی که میتوان با ایجاد خانههای خلاق و نواوری در حوزه رسانه فراهم آورد، خاطر نشان کرد: خانههای خلاق در عرصه رسانه میتواند ظرفیت جدیدی در زمینه سرمایههای انسانی از حیث آموزشهای مؤثر (کاربردی و عملیاتی روز)، استفاده از ظرفیتهای آینده پژوهی رسانهای جدید و نوآروانه برای بهره مندی از دانش روز، توجه به مخاطب شناسی و پرورش ایده را فراهم آورد.
وی با تاکید بر اینکه این خانههای خلاق فرصتی برای علاقمندان به نوآوری در عرصه رسانه است، گفت: این مرکز توجه را به سمت رسانههایی که ظرفیت اثربخشی بالاتری دارند معطوف میکند؛ همچنین خانههای خلاق میتوانند از ایدهای خلاقانه در حوزه رسانه حمایت کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در عرصه رسانه، اقتصاد رسانه است، گفت: اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم با چالشهایی مواجه خواهیم شد زیرا اقتصاد در مجموعههای فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شجاعیان خاطر نشان کرد: مجموعهها باید بتوانند مستقلانه حیات خود را حفظ کند و این رسالت آینده رسانهها در گرو توجه ویژه به اقتصاد رسانه است و اگر به آن توجه نشود، منجر به وابستگی به پولهای نفتی به میشود و به مرور زمان امتداد خود را از دست میدهد.
مدیرعامل گروه رسانهای مهر تاکید کرد: ما تلاش داریم اتمسفر زیست رسانه را با هوای تازهای نسبت به قبل تغییر دهیم تا به پیشرفت نظام اسلامی برسد و این مأموریت با کمک معاونت علمی شتاب میگیرد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰