بررسی دو طرح منتخب رویداد فرنو/توسعه کسب وکارهای بازارپردازی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، پس از برگزاری جلسه ارائه نهایی اولین رویداد پیوند صنایع فرهنگی با عنوان رویداد فرنو شخصیت‌پردازی با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در روز ششم تیرماه و ارائه طرح‌های نهایی برای مجموعه توسعه‌دهندگان کسب و کارهای فرهنگی و تهیه‌کنندگان ارشد، دو طرح با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، پس از برگزاری جلسه ارائه نهایی اولین رویداد پیوند صنایع فرهنگی با عنوان رویداد فرنو شخصیت‌پردازی با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در روز ششم تیرماه و ارائه طرح‌های نهایی برای مجموعه توسعه‌دهندگان کسب و کارهای فرهنگی و تهیه‌کنندگان ارشد، دو طرح با عناوین «شخصیت‌های قصه‌های قرآنی» متعلق به استارت‌آپ وابسته به مجموعه مهاد و «زیرو» متعلق به استودیوی پویانمایی تکم‌فیلم، مورد اقبال تهیه‌کنندگان ارشد قرار گرفت.

به گفته سید امیر آقایی دبیر جشنواره بازارپردازی تهران، به منظور بحث و تبادل‌نظر بیشتر و دقیق‌تر در خصوص نحوه همکاری فی مابین تهیه‌کنندگان ارشد و تیم‌های ارائه دهنده طرح‌های مذکور، به پیشنهاد صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، جلسه ارائه اختصاصی تیم‌ها با مدت زمان طولانی‌تر و امکان پرسش و پاسخ‌های بیشتر و دقیق‌تر و همچنین فرصت برقراری و انجام مذاکرات چهره به چهره با گروه تهیه‌کنندگان ارشد، در روز یکشنبه مورخ ۲۷ تیرماه در محل سالن ابن‌سینا برگزار شد.

آقایی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان طرح‌های شخصیت‌های قصه‌های قرآنی و زیرو، طرح‌های خود را با جزئیاتی بیشتر و دقیق‌تر ارائه کردند و تهیه‌کنندگان ارشد نیز در این جلسه با سوالات متنوع خودشان با تیم‌ها، بحث و تبادل‌نظر داشتند.

دبیر جشنواره بازارپردازی تهران تاکید کرد: مهمترین هدف از برگزاری این جلسه، فراهم‌آوری شرایطی برای گفتگوی بیشتر جهت رسیدن به نقطه مفاهمه برای شروع همکاری و توسعه کسب و کارهای بازارپردازی توسط تهیه‌کنندگان ارشد است. براین اساس، نقش تهیه‌کنندگان ارشد در رویدادهای فرنو، به نوعی سرمایه‌گذاری برای توسعه بازارپردازی طرح‌های فرهنگی است که توسط تیم‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود. بر اساس رویه طراحی شده، تهیه‌کنندگان ارشد با حضور در رویدادهای فرنو سعی می‌کنند تا یک طرح کسب و کارِ منسجم مرچندایزینگ (بازارپردازی فرهنگی) مبتنی بر مشارکت‌ مالکیت‌های معنوی طرح‌های فرهنگی را طراحی و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن، جهت حضور موثر در جشنواره بازارپردازی تهران، نمونه‌سازی نمایند.

این جلسه سه ساعته، با مشارکت پنج مجموعه تهیه‌کننده ارشد شامل انتشارات برف، مجموعه سوره مهر الکترونیک، حوزه هنری دیجیتال، موسسه دانش‌بنیان مهادرسانه پژوه، شرکت نموکودکان ایرانیان به صورت حضوری و سه مجموعه تهیه‌کننده ارشد شامل استودیوی پویانمایی زاگرس فیلم از شیراز، پارک تولید محتوا نیتک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس از خراسان رضوی به صورت مجازی به همراه دبیر جشنواره بازارپردازی تهران و کارگزار رسمی برگزاری رویدادهای فرنو تشکیل شد.

آقایی در پایان تصریح کرد: در این جلسه در خصوص نقش تهیه‌کنندگان ارشد در انتخاب طرح‌های فرهنگی با هدف بازارپردازی فرهنگی و تهیه مدل‌های کسب و کار برای توسعه بازارپردازی فرهنگی، تاکید شد. درهمین راستا، تهیه‌کنندگان ارشد با فعالان فرهنگی برای رسیدن به مدل موفق بازارپردازی فرهنگی، با پی‌گیری‌های انجام شده از سوی دفتر بازارپردازی فرهنگی بنیاد سپهر انقلاب اسلامی به موافقت‌نامه‌های همکاری در مشارکت مالکیت معنوی طرح‌های فرهنگی خواهند رسید.