افزایش قدرت موتور ناوگان صیادی، ذخایر دریایی را به خطر می‌اندازد

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی الله خون میرزایی در رابطه با دلیل مخالفت سازمان شیلات با افزایش قدرت موتورهای قایق‌های صیادی اظهار کرد: مخالفت سازمان شیلات با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به علت محدویت منابع و ذخایر دریایی است. وی افزود: با افزایش قدرت موتور و نیز […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی الله خون میرزایی در رابطه با دلیل مخالفت سازمان شیلات با افزایش قدرت موتورهای قایق‌های صیادی اظهار کرد: مخالفت سازمان شیلات با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به علت محدویت منابع و ذخایر دریایی است.
وی افزود: با افزایش قدرت موتور و نیز ناوگان صیادی، فشار مضاعف بر منابع و ذخایر دریایی وارد شده و در نتیجه، آینده معیشتی جامعه صیادی را به مخاطره می‌اندازد.
خون میرزایی در پاسخ به این سوال که با تصویب سهمیه بنزین قایق‌های صیادی، آیا سازمان شیلات نگران قاچاق سوخت نیست؟ خاطرنشان کرد: ما دستگاه تخصصی صاحب نظر در زمینه قاچاق سوخت نیستیم و اظهار نظر هم در این زمینه نمی‌کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: آنچه به ما مربوط است صید، تلاش صیادی و تولید با توجه به میزان تخصیص سهمیه سوخت است که آن را برنامه ریزی و مدیریت می‌کنیم و سهمیه سوخت متناسب با تلاش صید و صیادی منظور شده است.