آسانتر کردن دریافت خدمات بانکی برای معلولان
به گزارش سردبیر پرس، روابط عمومی بانک مهر ایران، به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، اقدامات بانک برای این قشر را بازخوانی کرده است. برآوردهای مختلف حاکی از این است که در جهان بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد نفر با انواع معلولیتهای جسمی دست و پنجه نرم میکنند. این آمار حاکی از جمعیت […]
به گزارش سردبیر پرس، روابط عمومی بانک مهر ایران، به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، اقدامات بانک برای این قشر را بازخوانی کرده است.
برآوردهای مختلف حاکی از این است که در جهان بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد نفر با انواع معلولیتهای جسمی دست و پنجه نرم میکنند. این آمار حاکی از جمعیت قابل توجه این قشر از جامعه است. سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سوی سازمان ملل متحد بهعنوان روز جهانی معلولان اعلام شده است. هدف از این نامگذاری ارتقا حقوق و رفاه افراد معلول در همه عرصههای جامعه و افزایش آگاهی از وضعیت افراد معلول در هر جنبهای از زندگی است. این گروه حق دریافت خدمات مختلف را با توجه به شرایط خاص خود دارند و ارائه خدمات به این گروه و همچنین حمایت از آنها یکی از اقدامات ضروری است. بانک مهر ایران نیز در همین راستا تسهیلاتی را به مددجویان بهزیستی پرداخت کرده است. این بانک تا کنون بیش از ۱۲هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۹۲۵ میلیارد ریال به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.
میدانیم که افراد دارای معلولیت اعم از نابینایان، ناشنوایان یا معلولان جسمی-حرکتی برای بهرهمندی از خدمات بانکی با مشکلات متعددی روبهرو هستند. استفاده از خدمات و بهرهمندی از تسهیلات بانکی برای این گروه از جامعه همواره با مشکلات و سختیهایی همراه بوده است. همین موضوع موجب اقداماتی در بانک مهر ایران برای ارائه خدمات بانکی به افراد دارای معلولیت شده که در راستای آن تعدادی از شعب خود را برای حضور آسانتر معلولان مناسبسازی و تجهیزات مورد نیاز افراد دارای مشکل بینایی را در باجه ویژهای راهاندازی کردهاند.
سامانه ارائه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندی این گروه از مشتریان و سهولت بهرهمندی این قشر از خدمات بانکی، در برخی از شعب بانک مهر ایران افتتاح شده و این اقدام در شعب سراسر کشور در حال توسعه است.
با استفاده از این سامانه مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور فرد همراه میتوانند، فرمهای درخواست انواع عملیات بانکی مانند افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و … را با استفاده از ورودی و خروجیهای صوتی و بریل تکمیل کنند. سپس فرمهای تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت و برای انجام عملیات در اختیار مسئول مربوطه قرار میگیرد.
سامانه خدمات بانکی نابینایان شامل دستگاه برجستهنگار و نرمافزار فرمهای بانکی است که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرمهای بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام میشود.
همچنین، نرمافزار فرمهای بانکی روی رایانه باجه نصب شده و خروجی صوتی فارسی روی تمامی قسمتهای فرمهای بانکی فعال است.
گفتنی است بانک مهر ایران در بسیاری از شعب خود با هدف ایجاد دسترسی مناسب به شعب برای معلولان و جانبازان «رمپ ورودی» ایجاد کرده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰