اصناف گلپایگان آسیب اقتصادی شدیدی از کرونا دیدند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد شریفی عصر شنبه به مناسبت روز اصناف در جمع اصناف شهرستان با بیان اینکه اتاق اصناف گلپایگان دارای پنج هزار واحد صنفی و ۲۰ اتحادیه است، اظهار داشت: به دنبال بیماری کرونا اصناف شهرستان نیز پس از شبکه بهداشت و درمان بیشترین ضرر را متحمل شدند. وی گفت: واحدهای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد شریفی عصر شنبه به مناسبت روز اصناف در جمع اصناف شهرستان با بیان اینکه اتاق اصناف گلپایگان دارای پنج هزار واحد صنفی و ۲۰ اتحادیه است، اظهار داشت: به دنبال بیماری کرونا اصناف شهرستان نیز پس از شبکه بهداشت و درمان بیشترین ضرر را متحمل شدند.
وی گفت: واحدهای صنفی گلپایگان برای بازار شب عید جنس خرید کردند اما با تعطیلی بازار نتوانستند اجناس خود را به فروش برسانند، تعداد زیادی از کسبه بازار شهر به دلیل چک برگشتی و اجاره بهای مغازه ورشکسته و یا پروانه صنفی آنها ابطال شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان گلپایگان در ارتباط با حمایت دولت از اصناف آسیب دیده از کرونا گفت: تنها کمک دولت به اصناف آسیب دیده این بود که از سوی فرمانداری گلپایگان مجوز پرداخت ۲۵۰ فقره تسهیلات دو تا هشت میلیون تومانی به بانک داد اما به دلیل بروکراسی بانکی و اداری ۴۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های کشور با قدرت نمایی حق گلپایگان را تضعیف می‌کنند، مردم گلپایگان از تبعیض بیش از موضوعات دیگر ناراحت هستند، گفت: اگر شهرداری دستگاه تردد شمار در سطل‌های زباله سطح شهر نصب کند تعداد فقرای شهر مشخص می‌شد، مردم در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند و تنها خدا می‌داند این وضعیت به کجا ختم می‌شود.