آبیاری نوین ۸۰۰ هکتار از اراضی لرستان در آینده نزدیک

به گزارش سردبیر پرس، سید عمد شاهرخی در سخنانی، اظهار داشت: با همت همکاران مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی، این استان توانست رتبه دوم کشوری را در حوزه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۱۴۰۲ کسب کند. وی عنوان کرد: بیشترین آب مصرفی کشور در زمینه کشاورزی است که لازم بوده در شرایط […]

به گزارش سردبیر پرس، سید عمد شاهرخی در سخنانی، اظهار داشت: با همت همکاران مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی، این استان توانست رتبه دوم کشوری را در حوزه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۱۴۰۲ کسب کند.
وی عنوان کرد: بیشترین آب مصرفی کشور در زمینه کشاورزی است که لازم بوده در شرایط کنونی و خطر تهدیدات خشکسالی نسبت به کنترل میزان آب مصرفی و صرفه‌جویی در هدر رفت آب اقدام شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اهمیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، افزود: با توجه به این‌که یکی از راهکارهای مقابله با برداشت بی‌رویه و تخلیه سفره‌های زیرزمینی افزایش راندمان با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است، اهمیت اجرای این نوع سیستم در حفظ منابع زیرزمینی موضوعی مشهود بوده که با افزایش راندمان می‌توانیم مصرف کمتری از سفره‌های زیرزمینی داشته باشیم.
شاهرخی با گریزی به مزایای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، ادامه داد: توزیع یکنواخت و صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان، امکان آبیاری اراضی با توپوگرافی نامناسب، از بین رفتن مشکلات علف هرز مزرعه و هزینه مبارزه با آن، توزیع به موقع و به اندازه آب و کود، باردهی بهتر و افزایش کیفیت و بازارپسندی محصول از مزایای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.
وی همچنین به تأثیر اجرای این سیستم در جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند راهی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه‌ی کشاورزی استان باشد که در صورت تحقق این مهم رونق اقتصادی را برای استان به‌همراه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در آینده نزدیک ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد.

منبع : مهر نیوز