آتش سوزی جنگل های گالیکش اطفاء شد

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهارکرد: آتشی که از ساعت ۱۱ روز پنجشنبه در جنگل‌های گالیکش در محدوده روستای گوگل بزرگ و ترجنلی اتفاق افتاده بود، با تلاش نیروهای منابع طبیعی، مردمی و بسیج بامداد جمعه ساعت سه و نیم مهار شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در این حریق […]

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهارکرد: آتشی که از ساعت ۱۱ روز پنجشنبه در جنگل‌های گالیکش در محدوده روستای گوگل بزرگ و ترجنلی اتفاق افتاده بود، با تلاش نیروهای منابع طبیعی، مردمی و بسیج بامداد جمعه ساعت سه و نیم مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در این حریق ۱۲ هکتار از جنگل‌های گالیکش خسارت دید که بیشتر شامل تنه‌های خشک درختان و علفزارها بوده است.

وی صعب العبور بودن منطقه درگیر حریق را علت طولانی شدن اطفای کامل برشمرد و گفت: بالگرد روز گذشته ۶ سورتی و امروز (جمعه) هم هشت سورتی پرواز داشت و در مناطقی که تردد میسر نبود، آتش را اطفا کرد.

لطفی گفت: همچنان نیروهای منابع طبیعی و بالگرد در منطقه مستقر بوده تا لکه گیری نهایی را انجام دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان احداث پایگاه اطفای حریق شرق گلستان در مجاورت پارک ملی گلستان و جنگل‌های روستاهای لوه، ترجنلی، صادق آباد، تنگراه شهرستان گالیکش را ضروری برشمرد.

وی سهل انگاری کشاورزان در آتش زدن بقایای گیاهی را علت سرایت آتش به جنگل اعلام کرد.
منبع : مهر نیوز