آذربایجان غربی از کمبود اعتبارات فرهنگی رنج می برد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احد هوشمند قره باغ عصر شنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم مرزی استان با چند کشور که با سرمایه گذاری هنگفت و حساب شده و حمایت از هنرمندان سعی در صادرات سیاست‌های خود در قالب‌های هنری و فرهنگی دارند این استان را در شرایط […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احد هوشمند قره باغ عصر شنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم مرزی استان با چند کشور که با سرمایه گذاری هنگفت و حساب شده و حمایت از هنرمندان سعی در صادرات سیاست‌های خود در قالب‌های هنری و فرهنگی دارند این استان را در شرایط بسیار خاصی قرار داده است.
وی تاکید کرد: جا دارد با همکاری و برنامه‌ریزی مناسب میان دستگاه‌های فرهنگی زمان استفاده بهینه از این موقعیت، از هدر رفتن امکانات و ظرفیت‌های برجسته هنری در آذربایجان غربی جلوگیری شود.
هوشمند قره باغ با اشاره به برنامه‌ها و ظرفیت‌های اجرایی حوزه هنری استان در راستای اهداف و سیاست‌های تعریف شده، بر سرمایه‌گذاری فرهنگی در خصوص ویژگی‌های بومی استان آذربایجان غربی، به خصوص «هنر همزیستی» در این استان مرزی تاکید کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار نفوذ مبانی و فلسفه هنر غربی در ایران و «غفلت از فرهنگ بومی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی» را یکی از معضلات و مشکلات جامعه کنونی ایران بیان کرد و بر آشنایی هنرمندان با مبانی هنر اسلامی تاکید کرد.
حجت الاسلام منصور امامی افزود: تولید آثار هنری فاخر نیازمند ذهنی متعهد و آشنا به مبانی جهانی است که در این صورت آثار تولید شده نیز اثرات و بازدهی پیش‌بینی شده در جامعه را می‌گذارد و بسیاری از نقشه‌های استکباری را ناکام می‌گذارد.
در این نشست راهکارهای مختلف در راستای همکاری‌های مشترک مورد گفت‌وگو قرار گرفت که برگزاری نشست مشترک ماهانه و اجرای برنامه‌های پژوهشی دینی، هنری از مهمترین این موضوع‌ها بودند.

منبع : مهر نیوز