آغاز برداشت سیب زمینی در قصرشیرین

برداشت سیب زمینی از سطح هزار هکتار از مزارع شهرستان قصرشیرین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه برداشت سیب زمینی تا دهه سوم خرداد در این شهرستان ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد ۲۰ تن در هکتار، امسال حدود ۲۰ هزار […]

برداشت سیب زمینی از سطح هزار هکتار از مزارع شهرستان قصرشیرین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه برداشت سیب زمینی تا دهه سوم خرداد در این شهرستان ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد ۲۰ تن در هکتار، امسال حدود ۲۰ هزار تن سیب زمینی در قصرشیرین برداشت شود.
محمودیان فرد افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده مناسب از کود دامی و مرغی، شیمیایی و ریز مغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها و کنترل علف هرز سبب شده در سال جاری محصول تولیدی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد.
وی خاطرنشان کرد: ارقام کشت شده سیب زمینی در قصرشیرین بیشتر از نوع بامبو، جیلی، برن و آلمرا، آگریا، آریندا و سانته و. .. است.
به گفته محمودیان فرد در حال حاضر هر کیلوگرم سیب زمینی حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار به فروش می‌رسد.