آغاز فعالیت سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های کرمانشاه

معصومه حسنی‌خونسار در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه از وضعیت قرمز به نارنجی کرونایی از امروز فعالیت سالن‌های مطالعه و بخش نشریات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی مجدد آغاز می‌شود. وی افزود: بخش سالن مطالعه کودک کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به […]

معصومه حسنی‌خونسار در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه از وضعیت قرمز به نارنجی کرونایی از امروز فعالیت سالن‌های مطالعه و بخش نشریات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی مجدد آغاز می‌شود.
وی افزود: بخش سالن مطالعه کودک کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به دلیل سختی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کودکان همچنان تعطیل است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: والدین کودکان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی برای فرزندان خود کتاب را تهیه کنند.
حسنی‌خونسار با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در ایام کرونایی، بیان کرد: برگزاری مسابقات کتاب خوانی و نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» برای ترویج فرهنگ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، معرفی کتاب توسط اعضا و کتابداران، طرح کتابخوان مجازی، تحویل کتاب درب منزل به اعضا از جمله اقدامت صورت گرفته در ایام کرونایی است.
وی خاطر نشان کرد: مسابقه کتابخوانی رضوی با ۶ عنوان کتاب برای تمام گروه‌های سنی در زمینه‌های نقاشی، شعر و کتابخوانی از تاریخ ۲۲ خرداد الی اول آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.
گفتنی است، استان کرمانشاه دارای ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی است که ۹۰ باب آن کتابخانه نهادی و ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی با سایر نهادها است.

منبع : مهر نیوز