آمریکا سفیر خود را در سودان تعیین کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از العربیه، برای اولین بار از سال ۱۹۹۶، آمریکا سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در سودان را از کاردار به سطح سفیر ارتقا داد. در همین ارتباط گفته شده که کاخ سفید «جان گادفری» را به عنوان اولین سفیر واشنگتن در خارطوم منصوب کرده است. تا پیش از این، گادفری […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از العربیه، برای اولین بار از سال ۱۹۹۶، آمریکا سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در سودان را از کاردار به سطح سفیر ارتقا داد.
در همین ارتباط گفته شده که کاخ سفید «جان گادفری» را به عنوان اولین سفیر واشنگتن در خارطوم منصوب کرده است.
تا پیش از این، گادفری نایب رئیس هیأت دیپلماتیک آمریکا در ریاض بوده است و در دفتر نمایندگی دائم آمریکا نزد سازمان ملل متحد در وین و همچنین در سفارتخانه‌های کشورش در بغداد، طرابلس و دمشق فعالیت داشت.
دولت سودان از زمان سقوط عمر البشیر، رئیس جمهوری پیشین این کشور به دنبال خروج از فهرست کشورهای حامی تروریسم در وزارت خارجه آمریکا بود. امری که مانع از تجارت خارطوم با کشورهای دیگر و سرمایه گذاری آنها در سودان می‌شد.
سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا روز ۱۹ اکتبر (۲۸ مهر) گفته بود که سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج خواهد کرد. دولت سودان تنها چهار روز بعد با عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل موافقت کرد. این در حالی است که مقامات سودان هرگونه «باج دهی» بر سر خروج از فهرست کشورهای حامی تروریسم وزارت خارجه آمریکا را رد کرده اند.
در حال حاضر تعیین سفیر آمریکا در سودان کمتر از دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که گروه‌های نظامی و ارتش این کشور نخست وزیر موقت پس از عمر البشیر را از در کودتایی از کار برکنار کردند و نظامیان در حال حاضر در سودان قدرت را در اختیار دارند.

منبع : مهر نیوز