اختصاص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار اجرای پروژه آبخیزداری در سفر دولت

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فرهاد زیویار امروز جمعه در مراسم روز روستا با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به حوزه تولید و اشتغال لرستان اظهار داشت: اقتصاد استان از قدیم کشاورزی بوده، متوسط بارندگی در استان ۵۰۰ میلی متر است اما این عدد در مناطق مختلف متفاوت و کمتر و یا بیشتر است. وی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فرهاد زیویار امروز جمعه در مراسم روز روستا با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به حوزه تولید و اشتغال لرستان اظهار داشت: اقتصاد استان از قدیم کشاورزی بوده، متوسط بارندگی در استان ۵۰۰ میلی متر است اما این عدد در مناطق مختلف متفاوت و کمتر و یا بیشتر است.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد از مردم در شهرها و ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند و جمعیت شهرها سه تا چهار برابر شده است.
استاندار لرستان با تاکید بر توجه به مقوله دانش در کنار تولید و سایر مباحث افزود: لرستان در برخی حوزه‌ها از جمله منابع طبیعی، بارندگی‌ها، منابع آبی و … شرایط منحصر به فردی دارد و این در حالیست که از این مزیت‌ها در راستای توسعه معاش و اقتصاد استان به نحو مطلوبی استفاده نشده است.
زیویار با اشاره به تصویب ۳۲ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در سفر رئیس جمهور به لرستان گفت: نعمت‌های خدادادی در لرستان زیاد است که باید زمینه استفاده از آنها فراهم شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به نگاه دانش بنیان بیان داشت: باید کمک کنیم که از قطار توسعه و پیشرفت عقب نمانیم.
استاندار لرستان بر لزوم رفع موانع اداری تاکید کرد و گفت: از محل اعتبارات ماده ۱۸ منابع خوبی را برای استان با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی جذب کردیم.
زیویار با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته کافی نیست و لرستان از روند توسعه کشور عقب مانده است، گفت: برای رفع این موضوع نیازمند عزم جدی از سوی همه هستیم.

منبع : مهر نیوز