اختصاص ۶۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی کردستان، عرفان مرادی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود. وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب)، جاده […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی کردستان، عرفان مرادی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.
وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب)، جاده مریوان – سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (محور سنندج – همدان)،احداث چهار خطه بیجار-دیواندره وجهارخطه سقز-بانه است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدربزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.
مرادی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه – میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تأمین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می‌رود درسه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران ازجمله مزایای طرح‌های راهسازی است.

منبع : مهر نیوز