استان مرکزی میزبان سومین گردهمایی ذاکران و شاعران آیینی غرب کشور

سید جواد رفیعی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: سومین گردهمایی ذاکران و شاعران آئینی غرب کشور با عنوان طلایه دار ادب و با حضور مداحان و شاعران آئینی استان‌های مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان، ۲۳ و ۲۴ دی ماه در اراک برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه مکتب ذاکران […]

سید جواد رفیعی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: سومین گردهمایی ذاکران و شاعران آئینی غرب کشور با عنوان طلایه دار ادب و با حضور مداحان و شاعران آئینی استان‌های مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان، ۲۳ و ۲۴ دی ماه در اراک برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مکتب ذاکران فاطمی هسته مرکزی این گردهمایی است، ادامه داد: در این گردهمایی ۴ گروه ستایشگران، وعاظ، شاعران و اصحاب رسانه حضور دارند و ۱۵۰ میهمان از استان مرکزی و ۸۰ مهمان نیز از سایر استان‌ها دعوت شده‌اند.
دبیر سومین گردهمایی ذاکرین و شاعران آئینی غرب کشور گفت: روز اول این همایش ساعت ۱۹ پنجشنبه ۲۳ دی ماه در مسجد حاج تقی خان اراک برنامه ریزی شده است بخش دیگر همایش صبح جمعه در مسجد امام هادی (ع) برنامه ریزی شده است که در آن چند تن از استادان برجسته ستایشگری و شعر آئینی در نشست‌های تخصصی همایش حضور خواهند داشت.
رفیعی تصریح کرد: این همایش در دو دوره گذشته به صورت خودجوش در استان کرمانشاه برگزار شده است و میزبانی سومین و چهارمین دوره را نیز استان‌های مرکزی و همدان عهده دار شده‌اند و با پیگیری معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی بنا داریم این رویداد در برنامه‌های سالیانه تثبیت و استمرار پیدا کند.
وی در پایان با تشکر از همکاری هیئت‌های مذهبی استان مرکزی افزود: هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم و حداث الحسین اراک نقش محوری در برگزاری این مراسم دارند و مساعدت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، سپاه روح‌الله، شهرداری اراک و صداوسیما نیز جای قدردانی دارد.