استقرار بالگرد برای صیانت از منابع جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سردبیر پرس، در دومین نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس به ریاست معاون اول رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارش جامعی از وضعیت جنگل‌های استان و آتش سوزی‌های اخیر ارائه داد. حسین کلانتری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیش روی استان در فصل تابستان بحث آتش سوزی‌ها است، […]

به گزارش سردبیر پرس، در دومین نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس به ریاست معاون اول رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارش جامعی از وضعیت جنگل‌های استان و آتش سوزی‌های اخیر ارائه داد.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیش روی استان در فصل تابستان بحث آتش سوزی‌ها است، عنوان کرد: سازمان جنگل‌ها ۱۰۰ درصد علت آتش سوزی جنگل‌ها را انسانی اعلام کرده و این مهم حساسیت‌ها را بیش‌تر می‌کند.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آسیب‌های بحث آتش سوزی، بیان کرد: همکاری و حمایت نیروهای مردمی در مهار آتش سوزی‌ها جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: برای اطفای حریق از نیروی‌های آموزش دیده و همه ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم.

کلانتری مشارکت جوامع محلی، نگاه بلند به بحث ارزش بی بدیل جنگل‌ها، جنگل‌های زاگرس بویژه جنگل‌های استان کهگیلویه وبویراحمد حفاظت از این سرمایه خدادادی را یک اولویت اساسی دانست و اظهار داشت: آموزش، تجهیز و تأمین نیروی انسانی در این مناطق براساس سند جامع حفاظت از جنگل‌های زاگرس ضروری است که هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی در ادامه استفاده از تکنولوژی‌های نوین از جمله پهپاد، استفاده از سنسورهای حساس، تکمیل و تجهیز پایگاه بالگردی در استان را مطرح کرد که مورد تاکید و تأیید معاون اول رئیس جمهوری قرار گرفت.

استاندار از توجه ویژه معاون اول رئیس جمهوری و حمایت‌های رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و جمعیت هلال احمر کشور سازمان محیط زیست نیروهای مسلح و سازمانهای مردم نهاد در خصوص موضوع مهم و حیاتی حفاظت از جنگل‌های زاگرس قدردانی کرد و گفت: نیازمند کمک‌ها و تجهیزات بیشتر با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و مناطق جغرافیایی و توپوگرافی در استان هستیم.