اسکان ۵۰۰ نفر در ۶ مدرسه شبانه روزی بیرجند/ ایجاد ۵ نوروزگاه

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن علی فولادی امروز صبح چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد ستاد خدمات نوروزی شهرستان بیرجند اظهار کرد: با وجود اینکه دستورالعمل ستاد کرونای کشور برای انجام سفرهای نوروزی ۱۲ اسفند ابلاغ شد با تشکیل کمیته‌های مربوط پنج نوروزگاه در شهرستان برای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن علی فولادی امروز صبح چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد ستاد خدمات نوروزی شهرستان بیرجند اظهار کرد: با وجود اینکه دستورالعمل ستاد کرونای کشور برای انجام سفرهای نوروزی ۱۲ اسفند ابلاغ شد با تشکیل کمیته‌های مربوط پنج نوروزگاه در شهرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی تجهیز شد.
به گفته وی تعدادی از دهیاری‌ها هم با انجام اقدامات لازم زمینه حضور مردم را در روستاهای گردشگری فراهم کردند و شهرداری بیرجند بیش از ۵۰ برنامه مختلف برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهر بیرجند اجرا کرد و تاکنون ۵۰۰ نفر در شش مدرسه شبانه روزی بیرجند اسکان داده شده‌اند.
فولادی گفت: با ایجاد پنج نوروزگاه زمینه حضور مسافران و گردشگران نوروزی در آنها فراهم شد و در بازارچه‌های صنایع دستی تولیدات هنرمندان استان برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند هم با بیان اینکه از اعتبار ۱۳ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ تنها هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به شکل نقدی و اسناد خزانه تخصیص یافت، اظهار کرد: با انجام حدود هزار ۴۹۲ کشت مشترک ۲۴۰ مورد تخلف مشخص شد که با ۲۶ میلیون تومان جریمه اعمال قانون شد.
وارسته از توزیع هزار و ۶۱۲ تن انواع برنج در ایام نوروز خبر داد و گفت: روزانه حدود ۱۰ تا ۱۲ تن تخم مرغ در شهر بیرجند توزیع می‌شود که بقیه تولید تخم مرغ از ۳۰ تن تولید روزانه آن در شهرستان بیرجند با مجوز دامپزشکی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
وی از تولید روزانه ۵۰ تن گوشت گرم در شهرستان بیرجند خبر داد که مازاد ۲۵ تا ۳۰ تن مصرف روزانه آن در شهرستان با مجوز دامپزشکی بقیه آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.