افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وزارت نفت، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: مقدار مصرف گاز طبیعی طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۶۵۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۸۳ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۴۴ میلیون مترمکعب بوده است. وی با بیان اینکه مقدار گاز مصرفی بخش […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وزارت نفت، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: مقدار مصرف گاز طبیعی طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۶۵۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۸۳ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۴۴ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه مقدار گاز مصرفی بخش خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالی است که به‌دلیل افزایش مصرف گاز در این بخش، گاز تخصیص‌داده شده به نیروگاه‌ها نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش ۶۰ درصدی و گازرسانی به صنایع عمده کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

لازم به ذکر است جواد اوجی، وزیر نفت روز گذشته گفت مصرف گاز طبیعی در دوم بهمن‌ماه رکوردی تازه ثبت کرد و به ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده رسید که با تلاش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است اما استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان و مدیریت مصرف است.

منبع : مهر نیوز