البرز؛ میزبان جام بزرگ ورزش‌های دوگانه روستایی کشور

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: هیات استان البرز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جام ورزش‌های دوگانه کشور ویژه روستاییان و عشایر است. به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی؛ محمدتقی امیری‌خراسانی گفت: با توجه به تجربه استان البرز در برگزاری مسابقات […]

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: هیات استان البرز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جام ورزش‌های دوگانه کشور ویژه روستاییان و عشایر است.
به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی؛ محمدتقی امیری‌خراسانی گفت: با توجه به تجربه استان البرز در برگزاری مسابقات سه‌گانه آسیایی، از هیات استان البرز خواستیم تا در تقویم عملیاتی ۱۴۰۰ مسابقه دوگانه استانی را به کشوری تبدیل و در بهمن‌ماه این مسابقات برگزار شود.
وی افزود: هم‌چنین برگزاری جشنواره اقوام ایرانی نیز جزو برنامه‌های خیلی خوب هیات استان در سال ۱۴۰۰ است.
امیری‌خراسانی تاکید کرد: با توجه به این که استان البرز مناطق گردشگری روستایی زیادی را در خود جای داده، بایستی از این ظرفیت استفاده بهینه شود.
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: در روستاهایی که جزو مناطق گردشگری هستند بایستی ایستگاه‌های دائمی بازی‌های بومی محلی ایجاد شود. از هیات استان می‌خواهم هرچه زودتر در این حوزه گام بردارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت استان البرز و حضور صنایع مختلف، بایستی با ایجاد تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری، ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را به دل خانه‌ها برد.
انتهای پیام