اندروید ۱۲ احتمالا سیستم جامعی برای تنظیم تم رنگی سیستم خواهد داشت.

بر اساس گزارشی تازه به نظر می‌رسد که نسخه بعدی اندروید سیستمی بومی برای تنظیم تم رنگی سیستم دارد و امکانات شخصی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کند.

گوگل با اندروید ۱۰ از حالت تیره‌ای رونمایی کرد که فشار را از روی چشمان کاربر برمی‌داشت و اجازه می‌داد تا فرد مدت زمان طولانی‌تری با دستگاه کار کند. حالا این شرکت در اندروید ۱۲ در حال کار روی سیستم شخصی‌سازی جامع‌تری است که امکان تغییر رنگ اپلیکیشن‌های سازگار را فراهم می‌کند.

در گوشی‌های پیکسل امروزی می‌توانید رنگی را به عنوان لحن کلی شماری از بخش‌های سیستم از جمله Quick Settings انتخاب کنید. ولی تنظیمات بومی دستگاه محدودیت‌های زیادی برای تغییر شمای کلی سیستم دارد. حالا گزارش شده که گوگل در اندروید ۱۲ مشغول کار روی سیستم تنظیم تم ویژه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا رنگ‌های اصلی و فرعی مدنظر خود را انتخاب و آن‌ها را در تمام دستگاه اعمال کنید. رنگ اصلی می‌تواند چیزهایی مثل رنگ پس‌زمینه پنل نوتیفیکیشن‌ها و بخش Quick Settings را عوض کند.

در ادامه تصاویری را مشاهده می‌کنید که وب‌سایت ۹To5Google ساخته و احتمالا چیزی شبیه خروجی سیستم تنظیم تم اندروید ۱۲ خواهد بود. در تصویر اول سایه آبی رنگ توئیتر با رنگ «فضایی» گوشی‌های پیکسل ترکیب شده است. در تصویر دوم شمایی از رنگ سبز را با سبک Material Design می‌بینید.